Vloekende collega's

Redactie Refoweb / Geen reacties

Vraag

Hoe kan ik het beste omgaan met vloekende collega's of collega's die 'schuine praatjes' hebben. Ik vind het heel moeilijk. Sowieso omdat ik niet assertief ben, ook bij andere dingen durf ik niet voor mijn mening uit te komen. Maar als ik bij vloekende collega's niets zeg krijg ik enorme schuldgevoelens. Die terecht zijn, omdat mijn mensenvrees groter is dan Godsvrees of liefde tot God. Soms wordt er in iedere zin een vloek gebruikt. Omdat ik met collega's vaak op een 'droge, grappige' manier om ga, is het nog een keer extra moeilijk om hier ineens serieus op in te gaan. Dan heb ik nog het probleem dat ik zelf geen 'haar' beter ben, verre van dat. En mijn collega's doen het voor mijn idee 'onwetend'. En dan nog iets: reageer ik uit liefde tot God of is het alleen maar angst? Kan iemand hier iets over zeggen? Over de manier waarop je zoiets zegt: moet ik het herhaaldelijk zeggen of is één keer voldoende?; moet ik mijn collega apart nemen?; kan ik het op een 'grappige' manier zeggen?; moet ik alleen zeggen "niet vloeken joh!" of moet ik zeggen "wil je liever niet vloeken?". Als je merkt dat het ergernis geeft, is het dan wel goed om er iets van te zeggen? Gaan ze dan juist niet expres meer vloeken? Beetje 'onzinnige' vragen misschien, maar misschien helpen de antwoorden mij om er toch iets van te zeggen.

ADVERTORIAL

Geeft u Egyptische christenen een Pasen om nooit te vergeten?

In Egypte is het steeds lastiger om rond te komen. Voedselprijzen rijzen de pan uit. U kunt het verschil maken door een voedselpakket voor een gezin van Egyptische christenen te kopen, die wij uitdelen ter plaatse. Heel praktisch willen we hiermee handen en voeten geven aan de opdracht van God om de armen te voeden.

Doet u mee?

Geeft u Egyptische christenen een Pasen om nooit te vergeten?

Antwoord

Redactie Refoweb

  • Kerkelijke gezindte:
    Divers
  • Woon/standplaats:
    Divers
  • Status:
    Actief
  • Bijzonderheden:

    Mailadres: vragen@refoweb.nl