Keuze maken tussen dames

C. M. Chr. Rots - de Weger / 3 reacties

Vraag

Ik heb een vraag aan Marijke Rots. Ongeveer een half jaar geleden is onze verkering uitgegaan. Zij verdacht mij ervan dat ik op haar huisgenoot verliefd was. Ik heb haar aangegeven en duidelijk gemaakt dat dit niet zo was. Haar huisgenoot was voor die tijd ook op mij verliefd, wat wel een complexe situatie gaf. Zeker omdat ik van mezelf erg onzeker ben en ook in de relatie onzeker stond. Ik had wat moeite met een aantal gedragselementen van haar, maar hoopte (en we legden dit samen voor de Heere neer) dat we er samen uit zouden komen. Ze wilde graag verhuizen, maar ik vond dit niet zo nodig. Ze vertrouwde het niet meer en maakte onze verkering uit. Kort daarna is ze verhuisd. Nu voel ik me erg eenzaam en verdrietig. Ik heb nog steeds contact met haar, maar weet niet goed of ik het nog een keer moet proberen. Ik heb moeite met haar wispelturigheid, want toen ze het uitmaakte 'beschuldigde' ze mij van bedrog (ze dacht dus dat ik op haar huisgenoot verliefd was) en onlangs gaf ze aan mij terug te willen en het nog een keer te proberen (ik heb tot nu geen contact met haar huisgenoot, voorheen wel). Ondanks dat ik het in het gebed voor de Heere neerleg kom ik er niet uit en weet niet goed welke weg ik mag/moet gaan. Haar huisgenoot woont nu alleen en zou ook bij mij kunnen passen. Ik weet het niet en ben erg onzeker. Wat ik wel zeker weet is dat ik niet altijd alleen zou willen blijven. Heeft u tips of adviezen voor mij? Alvast bedankt!

Antwoord

Beste vraagsteller,

Mijn tip? Een keuze maken tussen beide dames en er dan voor gáán! Het is verstandig om jezelf én de vriendinnen serieus te nemen.

"Niet altijd alleen willen blijven" is wel een heel erg smalle basis om een aardige dame het hof te gaan maken (als ik het eens op deze ouderwetse manier mag zeggen). Besef, dat liefde vooral géven is. Een gerichtheid op de ánder dus! Waarbij het bijkomende fijne gevólg dan is dat je niet alleen blijft, nietwaar!

Wil je een 'knipperlichtrelatie'? Nee, toch? Dus is jóúw keuze de eerste stap van jóúw kant. Daar kan zíj op reageren. Positief of negatief. Want let wel, ik zeg niet dat er meteen een verkering uit ontstaat! Het schept echter wél zekerheid en dat is meteen goed voor je zelfvertrouwen. Want óf je dient iets áf te sluiten óf je kunt nieuwe afspraken gaan maken.

Heel veel sterkte toegewenst.

Groet,
Marijke Rots

Tags in dit artikel:

relatiekeuze
3 reacties
Gisela
Voor wie voel je liefde, dat lijkt me een essentieel begin, ipv: die zou ook wel bij mij passen.
Ineke
Ga eens afzonderlijk met beide meiden iets leuks doen dan voel je vanzelf of er meer is dan vriendschap voor de een of de ander.En bedenk dat je qua persoonlijkheid zelf het meest gebaat bent bij een stabiel persoon die je niet onzeker maakt.Enne logisch dat je graag een levensgezellin aan je zijde wilt dat is een gezond verlangen waar je om mag blijven vragen!
altijdwat
Als ik dame in kwestie was zou ik bedanken voor de eer... Ik zou het helemaal willen zijn en niet een 'lastige keuze' tussen twee..