Bijbel en cultuur

Evangelische Hogeschool / 1 reactie

Vraag

Ik ben op zoek naar boeken die ingaan op de relatie tussen Bijbel en cultuur, intercultureel Bijbellezen, etc. Heeft u tips voor mij?

ADVERTORIAL

Geeft u Egyptische christenen een Pasen om nooit te vergeten?

In Egypte is het steeds lastiger om rond te komen. Voedselprijzen rijzen de pan uit. U kunt het verschil maken door een voedselpakket voor een gezin van Egyptische christenen te kopen, die wij uitdelen ter plaatse. Heel praktisch willen we hiermee handen en voeten geven aan de opdracht van God om de armen te voeden.

Doet u mee?

Geeft u Egyptische christenen een Pasen om nooit te vergeten?

Antwoord

Beste,

Dank voor je vraag. Wanneer je zoekt naar uitgaven over Bijbel en cultuur, dan adviseer ik je naar de uitgaven van Stichting voor Christelijke Filosofie (SCF) te kijken. Met name de reeks "Verantwoording" is geschikt, met titels geschreven door o.a. Egbert Schuurman, Jan van der Stoep en Roel Kuiper. Ook Govert Buijs (VU en ICE/SCF) heeft heel boeiende boeken geschreven (o.a. "Als de olifanten vechten / over ontwikkelingssamenwerking"). Veel uitgaven zijn actueel, maar ook het boek van Egbert Schuurman "Verantwoording nr. 15: Geloven in wetenschap en techniek – Hoop voor de toekomst" uit 1998 is nog zeer leesbaar.

Voor boeken over intercultureel Bijbellezen zou je kunnen denken aan "Waarheid in Liefde delen" van Ajith Fernando. Voor Bijbelstudie met moslims heeft St. Evangelie & moslims diverse mooie uitgaven; o.a.: "Al hamdoe lilaah" (arabisch - NL); en een boekje "Rode dromer".

Ik hoop dat we je een eind verder op weg hebben kunnen helpen. Succes bij je verdere zoektocht!

Evangelische Hogeschool

  • Kerkelijke gezindte:
    Divers
  • Woon/standplaats:
    Amersfoort
  • Status:
    Actief
  • Bijzonderheden:

    website: www.eh.nl

Tags in dit artikel:

cultuur
1 reactie
10249
Het proefschrift van J.H. van Doleweerd gaat hier ook uitgebreid op in. Wel hoog niveau...
Hierbij de link voor als je geinteresseerd bent: http://www.debanier.nl/overig/viva-vox-dei/