Zonden belijden

Redactie Refoweb / 3 reacties

Vraag

Waarom is het zoveel makkelijker om je zonden te belijden aan God i.p.v. aan de mensen?

Antwoord

Zie voor het antwoord deze url.

3 reacties
refoweb
Mededeling aan alle vraagstellers op Refoweb:

We plaatsen maximaal 1 antwoord per dag met een doorverwijzing naar oude antwoorden. Stel je een vraag die al eerder is gesteld dan kan het (op dit moment) weken duren voordat het antwoord met de urls gepubliceerd wordt.

Om dat te voorkomen, raden we aan om het archief eerst goed te doorzoeken. Zie 'zoek op woord(en)' rechts van de pagina. Daarnaast kun je ons altijd mailen via vragen@refoweb.nl om meer informatie over je vraag te krijgen.
Daniel
Beste vraagsteller,

Omdat God toch al alles gezien heeft en je naasten niet.
janvanverweg
omdat we God niet serieus nemen; we beseffen wat schuldbelijden aan mensen voortbrengt bij hen: verdriet, teleurstelling etc. en bij ons gevoel van tekortschieten, falen etc. daar lopen we voor weg.
God kom je niet dagelijks tegen, is meer abstract dus veiliger,
hoe persoonlijker God wordt, hoe meer het besef van wat we Hemaanden met obs doen en laten.
Gelukkig eren we door de intimiti ook dat God vergeeft en schoonwast.

schuldbelijden neemt een innerlijk obstakel weg dat vrije communicate in de weg staat. schuld drijft mensen uit elkaar. schuldbelijden kan herstel brengen zolang het geen nieuwe obstakels vormt.