Zuurstoftekort en vruchtbaarheid

drs. N. Wolswinkel / 1 reactie

Vraag

Als een man/vrouw bij de geboorte zuurstoftekort heeft gekregen, kan dat gevolgen hebben voor de vruchtbaarheid? Ik kan dat nergens vinden op internet.

ADVERTORIAL

Geeft u Egyptische christenen een Pasen om nooit te vergeten?

In Egypte is het steeds lastiger om rond te komen. Voedselprijzen rijzen de pan uit. U kunt het verschil maken door een voedselpakket voor een gezin van Egyptische christenen te kopen, die wij uitdelen ter plaatse. Heel praktisch willen we hiermee handen en voeten geven aan de opdracht van God om de armen te voeden.

Doet u mee?

Geeft u Egyptische christenen een Pasen om nooit te vergeten?

Antwoord

Ik kan ook geen informatie vinden, die hier iets over zegt. Het is in ieder geval geen belangrijk effect, aangezien het nergens wordt genoemd.

Drs. N. Wolswinkel

drs. N. Wolswinkel

  • Geboortedatum:
  • Kerkelijke gezindte:
    PKN (Hervormd)
  • Woon/standplaats:
    Veenendaal
  • Status:
    Inactief
  • Bijzonderheden:

    Huisarts

1 reactie
drj
Dokter Wolswinkel heeft gelijk. Als je na zuurstofgebrek bij de geboorte gezond genoeg bent om aan trouwen en kinderen krijgen te denken, ga ik ervan uit, dat het geen ernstig zuurstofgebrek kan zijn.
Zuurstofgebrek is een breed begrip. Heel veel kinderen zijn een beetje blauwig bij de geboorte en het kan zijn dat de ouders nog jarenlang denken dat het kind zuurstofgebrek had, terwijl daar eigenlijk geen sprake van is. Ook kinderen die niet in zo'n goede conditie zijn bij de geboorte en daarom niet zo'n hoog cijfer (Apgar-score) krijgen ontwikkelen zich meestal normaal. Als dat de situatie is hoef je je over vruchtbaarheidsproblemen geen zorgen te maken.
Als je vruchtbaarheidsproblemen hebt of denkt te hebben, is het het beste je huisarts te vragen.