DNA-onderzoek

Redactie Refoweb / 1 reactie

Vraag

Mag je als christen een DNA-onderzoek aanvragen als je weet dat er in de familie een (niet- dodelijke, maar wel erg vervelende) ziekte voorkomt en waar de mogelijkheid bestaat dat je drager bent van het gen dat deze ziekte overbrengt om vervolgens op basis van die uitslag te beslissen of je wel of niet gaat trouwen/kinderen krijgt?

Antwoord

1 reactie
MUS
Mag een christen ... Mag een christen ... Mag een christen ...
Op veel dingen is daar geen éénduidend antwoord op te geven, omdat de Bijbel niets zegt over telefoneren, treinreizen, voorbehoedsmiddelen, DNA onderzoek, televisiekijken enz.
Wel zegt de Bijbel iets over wetenschap: Want in veel wijsheid is veel verdriet; en die wetenschap vermeerdert, vermeerdert smart. (Prediker 1:18)