Lijden van christenen

Redactie Refoweb / 2 reacties

Vraag

Als God dan zoveel macht heeft, waarom wil Hij Zijn kinderen zoveel lijden aandoen? Ik weet wel dat de toekomst goed is, maar ik vind het moeilijk te begrijpen waarom christenen zo heftig moeten lijden. (Vraag binnengekomen via Jij daar!)

Antwoord

Zie voor het antwoord deze url.

2 reacties
juni
tja vragensteller, dat begrijp ik ook niet.k,Heb respect voor de mensen die alles verdragen.
jsml
Joh. 15:20 Herinner u het woord dat Ik u gezegd heb: Een slaaf is niet meer dan zijn heer. Als zij Mij vervolgd hebben, zullen zij ook u vervolgen; als zij Mijn woord in acht genomen hebben, zullen zij ook het uwe in acht nemen.

1 Petrus 1:6-7 Daarin verheugt u zich, ook al wordt u nu voor een korte tijd - als het nodig is - beproefd door allerlei verzoekingen, opdat de beproeving van uw geloof - die van groter waarde is dan die van goud, dat vergaat en door het vuur beproefd wordt - mag blijken te zijn tot lof en eer en heerlijkheid, bij de openbaring van Jezus Christus.

God de Vader is de Landman, Christus de Wijnstok en wij de ranken. als je de ranken op de juiste manier snoeit gaan ze meer vrucht dragen. Je kunt het ook nog anders bekijken. Daar is ook een lied over: "....het is voor het komende seizoen, dat nu een stukje van jou weggenomen wordt.."
Het komende seizoen, daar gaat het om. Ons eeuwige huis. Hier hebben we slechts een tijdelijk huis. Wel niet van alle gemakken voorzien, maar ach, het is toch maar tijdelijk... En als ons tijdelijke huis te mooi zou zijn, dan zouden we toch niet meer verlangen naar ons eeuwige huis??

Als we daarnaast nog naar de geschiedenis kijken, dan zien we dat wij juist in moeilijke tijden dicht bij God leven. Het spreekwoord zegt niet voor niets: Het bloed der martelaren is het zaad der kerk. Daartegenover zien we dat we in tijden van voorspoed steeds verder van God afdrijven. Dan hebben we hem niet meer nodig.