Man toont geen verlangen

Redactie Refoweb / 15 reacties

Vraag

Samen met mijn man ben ik inmiddels drie jaar getrouwd. We hebben een kindje van 1,5 jaar. In mijn huwelijk ben ik best tevreden, m.u.v. het gedeelte intimiteit/seksualiteit. Regelmatig voel ik me bezeerd en verdrietig omdat mijn man me voor mijn gevoel 'voorbij loopt' zonder dat hij me ziet staan. De alledaagse dingen waardeert hij en spreekt dat ook uit. Zoals lekker gekookt, fijn dat je dit/dat hebt gedaan, je had mijn brood lekker klaar gemaakt, enz. We doen regelmatig als gezin iets gezelligs... Maar hij toont geen echt verlangen naar me. Geen knuffel. Als hij me naakt ziet, doet dat niks met hem. Hij valt als een blok naast me in slaap. Gemeenschap hebben we echt zelden. Soms slaan we een hele week over. Ik durf geen initiatief te nemen, want hij toont in mij geen interesse. Ik heb hem wel eens gevraagd hoe dat komt en hij heeft zo iets van: "Tja, ik ben nu eenmaal zo. Ik hou echt wel van je, maar daarin ben ik niet zo gevoelig." Niet dat ik perse altijd gemeenschap wil, maar het voelt voor mij wel fijn om te weten dat ik aantrekkelijk ben voor mijn man. Zijn houding nu maakt dat ik mezelf een kneusje voel tegenover hem, een onaantrekkelijk wezen wat kennelijk niet in staat is om er voor te zorgen dat je samen dat stukje plezier in je huwelijk beleeft. En wat intimiteit betreft: Regelmatig sta ik voor mijn gevoel in de kou. Al was het maar even een simpele arm om me heen, het zou me zo goed doen. Maar hij pikt het niet op. Als ik dit wel bij hem doe, word ik weggeduwd. Dan moet de krant worden gelezen, enz.

Antwoord

15 reacties
Gisela
Beste vraagstelster,

Dat zal niet makkelijk zijn.
Eerlijk gezegd lijkt het op onze relatie, alles fijn en harmonieus maar niet een heel diep intiem contact (meer.)
Voornamelijk omdat mijn man veel 'hoofdwerk' heeft en dat moet verwerken als hij thuis is. Hij vind het wel erg als ik hem er op aanspreek maar hij merkt het niet echt.

Verder nog, zelden gemeenschap en soms een week overslaan vind ik niet te rijmen. Zelden vind ik enkele keren per jaar ofzo!
Het blijft toch niet elke dag???

Oke ik ben momenteel 35 weken zwanger en daardoor al maanden niks gedaan maar voor die tijd ook maar 1x per maand ofzo terwijl we echt wel veel van elkaar houden maar inderdaad, vanuit mijn kant 'hoeft dat ook niet zo'.

Hij hoeft daardoor niet minder van je te houden! Iedereen is daar anders in.

Veel sterkte en wijsheid!
Boda6
Misschien moet je zelf eens beginnen met een knuffel geven en aanhalig ( niet te) zijn, Ik ervaar als het van mijn kant niet veel is dan hoef ik het van mijn man ook niet te verwachten, ik merk als ik mijn man complimenten geef en een knuffel dan wordt hij ook aan haliger. En praten is belangrijk, maar je man kan ook ergens mee zitten en dat moet je even betijen maar er wel later over praten, lees het boek mannen komen van de mars en vrouwen van venus een echte aanrader,maar laat je man het ook lezen en als hij het onzin vindt (wat mijn man ook in het begin vond) lees gewoon stukjes voor op een humoristische manier, vaak helpt het wel en je leert elkaar beter kennen. Succes
dkw
Als man zijnde een tip.
Geef geen knuffel als u man ergens druk mee bezig is, stel dat hij met de computer bezig is, ga dan niet om z'n nek hangen, doe het op uitgekiende momenten als je man rustig zit en kan ontspannen.
Gisela
DKW moet er eigenlijk wel om lachen..

Dat doe ik nl altijd wel en inderdaad dan word mn man soms geirriteerd.Mannen kunnen geen twee dinegn tegelijk he ;)
sis
Rustig zitten en ontspannen? Dat doet mijn man niet.
Zodoende hang ik ook altijd om z'n nek als hij achter de computer zit :)
Orchidee
Grappig om bovenstaande reacties te lezen, zo herkenbaar!

Beste vragenstelster,
Probeer te kijken naar de kwaliteit en niet naar de kwantiteit, als het gebeurd en het is fijn en goed is dat toch zeker belangrijker dan iedere dag?
Als je iedere dag chocola eet is het ook niet meer bijzonder, snap je me?

Ik vond het eerlijk gezegd verbazend dat je schreef over zelden, en je slaat soms een hele week over.... Eerlijk gezegd gebeurt het hier soms ook gerust weken niet en dan bijvoorbeeld een paar keer in een week en dan weer een lange tijd niet... Als mijn man spanningen ervaart met zijn werk is hij er met zijn hoofd ook niet bij en duurt het bijv. weer enige tijd.
Probeer er met elkaar over te praten en voel je niet afgewezen maar wees blij dat hij het doet omdat hij van je houd en niet omdat moet of om iedere dag sex, snap je wat ik bedoel? Dat maakt het toch bijzonderder?

Gods zegen toegewenst en ook om deze dingen mag je bidden!
Droppie
trek een leuke lingerie setje aan (string en leuke kante bh)!!!!!
Gisela
@Droppie zegt: trek een leuke lingerie setje aan (string en leuke kante bh)!!!!!

Ook echt een refo advies ja.. :(
katlheen
@Gisela: Lange rok met stemmig zwarte kousen eronder, haar in een knot met stevige speld en geen make-up....Zoiets dan wel? Waarom zou en leuk lingerie setje ineens niet meer refo zijn? Oh wacht, ik snap het al: je moet dit natuurlijk op bevindelijke manier door gebed oplossen?
Gisela
Nee zo hoeft het ook niet en dat laatste is ronduit spotten.
Maar kan een string niet bepaald refo vinden.
En als je man zo moet verleiden?? Of is dat de achterliggendegedachte niet? (kan me vergissen.)
dkw
Eens met katlheen, voor je eigen man kan dat zeer zeker wel en is inderdaad vaak goed.
Gisela
Nou ja als hij haar 'naakt' al niet eens ziet staan.. Bedoel maar..
dkw
Weet jij hoe het voor een man werkt Gisela?
De verleiding zit hem niet in het compleet naakt zijn, juist een bedekking door genoemd voorbeeld is de verleiding.
Roeltje
@dkw, als ik je goed begrijp werkt een leuke bikini of badpak voor mannen verleidelijker dan een vrouw in haar blootje? Dan ga ik denk ik ook maar niet op speciale badkledingdagen naar de sauna...;-)
Gisela
DKW ja dat weet ik maar denk dat in dit voorbeeld de kans groot is dat de man het hele setje niet ziet als ze zich verkleed.
Tenzij ze er mee naar hem toe paradeert. Zou ik nooit kunnen en denk ook niet dat dit de bedoeling van vraagstelster is want ze heeft (juist ook) behoefte aan een knuffel, een aanraking. Zou daar meer uit voortvloeien is dat mooi en lijkt me dan ook de juiste manier waarop.