Besnijdenis Timotheus

Redactie Refoweb / 1 reactie

Vraag

Waarom moest Timotheus besneden worden door Paulus? De besnijdenis was toch afgeschaft doordat de doop inplaats van besnijdenis is gekomen?

Antwoord

1 reactie
MUS
Helaas zorgt de zinsnede uit het doopformulier nog steeds voor verwarring.
De (proselieten)doop bestond al in het OT, de besnijdenis ook in het NT.
Er zijn wel overeenkomsten, maar veel meer verschillen tussen besnijdenis en doop.