Irritatie in bikinilijn

drs. A. Meijer / 5 reacties

Vraag

Ruim vier weken heb ik al last van irritatie in mijn bikinilijn. Er zit een aantal kloofjes en het is er helemaal rood. Ik heb sudocreme geprobeerd maar dit hielp maar voor een korte tijd (een dagdeel), daarna kwam de pijn weer terug en de roodheid/irritatie bleef. Op advies van de drogist ben ik met calendulacreme gaan smeren, dit ontsmet en verkoelt. Dat hielp wel tegen de pijn, maar de roodheid bleef en na twee dagdelen deed het ontzettend veel pijn. Ik ben al op ander ondergoed overgegaan, maar ook dit haalt de roodheid niet weg. Ik ben ten einde raad. Het is ook iets wat ik nergens op internet tegenkom. Wel bij mensen die seksueel actief zijn, die ongeveer dezelfde klachten hebben, maar dan wordt er gewezen op een SOA en ik ben niet seksueel actief. Nu er een zwemactiviteit aankomt met vrienden wil ik er echt vanaf. Wie heeft er een oplossing?

Antwoord

Beste vragenstelster,

Ik adviseer een bezoekje aan de huisarts. Hij/zij zal waarschijnlijk snel kunnen zien wat het is en kan dan de juiste behandeling toepassen. Soms is een anti-schimmelcreme (miconazol bijv.) of een ontstekingsremmende creme nodig, de huisarts kan dat dan voorschrijven.

Vriendelijke groet,
A. Meijer

Lees meer artikelen over:

huid
5 reacties
drj
Dokter Meijer heeft gelijk, je huisarts kan veel beter zien wat het is, dan over internet op afstand.
Het zou eventueel ook nog een allergische reactie op een stof in het elastiek aan de rand van je ondergoed kunnen zijn.
meizje
En als de zwemafspraak al snel is, trek dan een short aan, niets van je bikinilijn te zien! :-)
http://www.zwemkleding.nl/dames/strandbroek-strandshort#160%7C20/%7C%7C%7C0-50%7C
bima
Waarschijn komt dit doordat je scheert??? en tegen deze scheerirritatie is een goed middel, nl.
"pfb vanish" is verkrijgbaar bij de DA drogist
Daniel
waar zit die bikinilijn?, alle haartjes die buiten het strakke bikini broekje uitkomen?
En inderdaad als je met je drogist dit allemaal bespreekt kun je het ook bespreken met je huisarts.
juni
je hebt toch geen gordelroos?......Beetje onsmakelijk om met wondjes te gaan zwemmen! Je zwemvrienden hebben toch niks met jou bikinilijn te maken?trek een fatsoenlijk badpak aan,als je met wondjes wil zwemmen........Niemand die het dan ziet.....Zwemt voor een ander ook wat ontspannerder...