Te verlegen voor gesprek

C. M. Chr. Rots - de Weger / 1 reactie

Vraag

Ik ben een spontane meid, maar om een gesprek met een jongen te beginnen, daar ben ik te verlegen voor. Ben bang dat ik niet 'leuk' genoeg overkom en ga het daarom uit de weg. Ik zou wel heel graag willen. Heeft u tips?

Antwoord

Beste vraagsteller,

'Leuk' overkomen kan zeer gekunsteld zijn, wees dus gewoon jezelf, met verlegenheid en al. Wanneer je echter gesprekken uit de weg gaat -weg loopt- wordt het nooit wat! Probeer maar 'gewoon' een gesprek aan te gaan, je spontaniteit zal je daarbij wel helpen!

Oefening baart kunst, gewoon proberen, dus!

Groet,
Marijke Rots

Lees meer artikelen over:

verlegen
1 reactie
Daniel
Tip 1
lees de reactie van mevrouw C.M. Chr. Rots -de Weger, alleen haar antwoord is al voldoende.

Tip 2
mijn vrouw was en is ook verlegen, als ze zeer zelfverzekerd zou zijn had ik haar nooit durven vragen om met me door te gaan.

Tip 3
misschien is het beter wat minder 'spontaan' te zijn, het zogenaamde spontaan zijn kan een ontmoeting in de weg staan.

Tip 4
probeer dicht bij je zelf te blijven, je kunt je niet anders voor doen als je bent, blijf jezelf.