Pijn onder mijn borst

drs. N. Wolswinkel / 1 reactie

Vraag

Sinds een week heb ik pijn onder mijn rechterborst ter hoogte van mijn ribben. Het is als ik diep in en uit adem en bij hoesten, lachen of rare bewegingen. Als ik 's morgens wakker word, dan kan ik helemaal niet mijn bed uit komen van de pijn en kan ik haast niet op mijn rug of zij liggen. Dan lijkt het wel of de pijn door de nacht erger is geworden. Als ik aan mijn ribben 'voel', dan doet het geen pijn. Er zijn ook momenten dat het lijkt bij in en uit ademen of ik iets voel bewegen van binnen. Wat kan dit zijn?

Antwoord

Ik denk dat het pijn is uit de spieren van de ribbenkast, dat is onschuldig, maar kan wel lastig zijn. Maar op afstand is er toch moeilijk iets meer over te zeggen. Wanneer de klacht blijft is een bezoek aan je huisarts zinvol.

Drs. N. Wolswinkel

Lees meer artikelen over:

borst(en)pijn
1 reactie
Pompelmoen
Ik heb precies hetzelfde soort klachten gehad. Eerst werd het steeds erger - onder het fietsen kon ik zomaar een venijnige pijn krijgen als ik inademde. Rustig en diep ademhalen hielp niet; dan werd het zelfs veel erger.
Ik maakte me zo'n zorgen, dat ik uiteindelijk in het weekeinde bij de huisartsenpost eindigde.
Bij mij bleek er gelukkig slechts sprake te zijn van verrekte middenrifspieren. Ik moest een paar dagen rust houden - dus niet te hard fietsen, niet sporten - en toen trok het algauw weer weg.

Dat laat onverlet dat ik het helemaal eens ben met het advies van de huisarts.

Sterkte ermee!