De leer alhier

Redactie Refoweb / 3 reacties

Vraag

Ik heb verkering met een jongen uit een andere kerk dan ik. We zitten er vaak over na te denken naar welke gemeente wij later gaan als we getrouwd zijn. We zoeken naar een middenweg, maar ik heb nog geen belijdenis gedaan. Nu is mijn vraag: kan ik belijdenis in mijn eigen kerk doen en dat wij later -als we getrouwd zijn- naar een andere kerk gaan, aangezien er wordt gevraagd of je het eens bent met de "leer alhier".

Antwoord

3 reacties
dkw
De leer alhier, oftewel, de enig waar zaligmakende leer van de algemene christelijke kerk.
Verder kan je alleen belijdenis doen als je mag weten dat je zonden vergeven zijn door Christus, daar doe je belijdenis van namelijk.
rotterdam1
Het woordje "ook" toevoegen zou m.i. een verbetering zijn
dus
Ten andere, of gij de leer, die in het Oude en Nieuwe Testament, en in de Artikelen des Christelijken geloofs begrepen is, en ook in de Christelijke Kerk alhier geleerd wordt, niet bekent, de waarachtige en volkomen leer der zaligheid te wezen?
MUS
Ga met een oudste / je predikant in gesprek over 'de leer alhier'. Vaak wordt daarmee de kern van de Christelijke leer bedoeld. Kerkelijke verschillen betreffen vaak meer culturele (sfeer) aspecten, dan de leer! We dienen toch dezelfde Heer?