Citaat van Kohlbrugge

Ds. M. Baan / Geen reacties

Vraag

Waar kan ik het citaat "Gooi het Woord erin" van dr. H. F.Kohlbrugge vinden?

Antwoord

Mijn simpele antwoord is: ik zou het niet weten. Heb ik dus nog nooit iets van Kohlbrugge gelezen? Zeker wel, maar dit citaat heb ik persoonlijk nog nooit gezien in zijn geschriften. Misschien zou een echte Kohlbruggekenner er meer raad mee weten.

Waar ik wel een antwoord op kan geven is de vraag wat er met citaat bedoeld zou zijn. Het Woord van God is krachtig om harten te wederbaren en mensen te vernieuwen door Gods Geest. Zodra een mens dus in aanraking komt met het Woord des Heeren kunnen we wonderen verwachten. Vandaar dat de kerk een sterk en wonderdoend middel heeft in het Woord! Wat erg als zelfs (bepaalde delen van) de kerk dat Woord alleen maar probeert te ondergraven, want zo is ze hard bezig een soort zelfmoord te plegen...

Met een hartelijke groet,
Ds. M. Baan

Lees meer artikelen over:

Kohlbrugge