Activiteit van baby

drs. N. Wolswinkel / 5 reacties

Vraag

Bestaat er verband tussen de hoeveelheid activiteit van de baby tijdens de zwangerschap en de mate van activiteit na de geboorte? Ik ben namelijk 33 weken zwanger en mijn ongeboren kindje is vaak erg druk in de buik. Het schopt en beweegt veel. Moet ik mij voorbereiden op een drukke baby, of zegt de activiteit in de buik niets over hoe de baby zal zijn wanneer het geboren is?

Antwoord

Mij zijn geen onderzoeken bekend over de relatie tussen de activiteit van een kind voor en na de geboorte. Er wordt wel eens gezegd dat een actief kind eerder een jongen zou zijn, maar of dat wetenschappelijk aannemelijk gemaakt is, dan wel een volkswijsheid is: ik weet het niet.

Drs. N. Wolswinkel

Lees meer artikelen over:

baby
5 reacties
Catherine
Heeft het niet iets te maken met de hoeveelheid ruimte? Als je een groot kindje verwacht, heeft het minder ruimte om te bewegen. Eén van mijn kinderen was heel druk tijdens mijn zwangerschap en hij kwam nog veel te laat ook. Maar hij is de rustigste van het hele gezin! Ik vond het altijd wel fijn om beweging te voelen. Na de bevalling voelde het heel stil in mijn buik. Sterkte met de laatste loodjes en veel sterkte gewenst voor de bevalling.
schaapje
Mijn laatste zwangerschap was er ook een met heel veel leven en beweging, ik kreeg nauwelijks rust, zelfs slapen was soms moeilijk.
Het was inderdaad een jongen, maar niet bijzonder druk....later.
Hanna
Mijn ervaring is juist dat jongens rustiger zijn als meisjes...dus het is gewoon een bakerpraatje ;-)
En net als Catherine; het is fijn om beweging te voelen, geniet er maar van, want straks mis je het echt!
Goede zwangerschap nog en hopelijk een gezonde baby!
boulanger
Het zegt echt helemaal niets over je kindje straks. Drukke baby's in de buik kunnen hele rustige kinderen zijn, en rustige baby's in de buik juist drukke kinderen. Alles wat er over gezegd wordt zijn bakerpraatjes. Geniet gewoon van je zwangerschap, en straks van je kindje, of het nu druk of rustig is!
linneke
Toen ik twee baby's in mijn buik had merkte ik veel verschil tussen hen beiden. Hoe ze toen waren zijn ze nu nog. Een sterke drukke meid en een rustig bedaard jongetje! Ik genoot én geniet ervan!