Onvervulde profetieën

Redactie Refoweb / 2 reacties

Vraag

Vaak zeggen dominees dat Jezus morgen al terug kan komen. Toch zijn er nog heel veel profetieën uit de Bijbel nog niet vervuld. Dan kan Jezus toch morgen ook nog niet terugkomen? (Binnengekomen via de stichting Jij daar!)

Antwoord

2 reacties
MUS
Met de komst van Jezus is niet alles afgelopen, dan begint het pas...
plderoos
ik heb eens een dominee horen preken over psalm 16. Dat het allemaal zo donker was en dat daar een sprinkhanenplaag mee bedoeld werd enzo, en dat het voor de dichter allemaal zou uitzichtloos was enzo, maar dat hij toch uit de dood gered was enzo. Wat hij eventjes vergat was dat Petrus deze psalm aanhaalt om te laten zien dat David, die toch een profeet was, bewust in de toekomst heeft gezien en van de Christus gesproken heeft.

Ik zie heel vaak, ook hier op refoweb, dat wij een boodschap uit de psalmen halen voor onszelf, dat wij de psalmen op onszelf betrekken. Jezus echter zegt tegen de discipelen als hij terug is uit Emmaüs: wisten jullie niet dat alles wat over Mij in de wet, de psalmen en de profeten geschreven staat aan Mij vervuld moest worden! De psalmen gaan dus over Jezus, niet over ons.

Je ziet, het is zeer waarschijnlijk dat er heel veel profetieën allang vervuld zijn zonder dat wij dat zien. We zijn redelijk blind met z'n allen :-)