Puriteinse predikers

Redactie Refoweb / 1 reactie

Vraag

Hoe wordt er binnen de Gereformeerde Gemeente aangekeken tegen puriteinse predikers. Ik lees met regelmaat deze preken van o.a. Spurgeon, Edwards enz. De inhoud van de boodschap is vaak zoveel anders als ik binnen de Ger. Gem. hoor en welke preken er bij ons worden gelezen. Ik moet overigens zeggen dat me de preken voluit bijbels lijken waarin met name de nodiging tot het heil naar voren komt.

Antwoord

Tags in dit artikel:

oudvader
1 reactie
mp82
Niet bij alle predikanten wijkt de prediking sterk af van oudvaders.
Mijn ervaring is dat wanneer je hier vragen over gaat stellen bij predikanten waarvan je vindt dat hun boodschap nogal afwijkt van de puriteinen, dat ze nooit concreet ingaan op je vraag en je altijd verwijzen naar synodebesluiten in het verleden gedaan en dat ze willen staan in het spoor van ds G.H. Kersten. Dus wat Boston, Flavel ea. zeggen boeit hen gewoon niet.