Sms'jes van jongen

C. M. Chr. Rots - de Weger / 9 reacties

Vraag

Ik, meisje van 17, had tot voor kort sms-contact met een jongen van een paar jaar ouder. Hij was altijd heel nieuwsgierig hoe ik er uit zag en wilde graag foto's van mij hebben . Omdat ik hem alleen via sms kende, was ik daar voorzichtig mee. Toen ik gisteren bij een vriendin was wilde hij weten hoe zij er uit zag. Zij vroeg toen voor de lol om zijn nummer en ik gaf het haar (waar ik nu spijt van heb). Hij ging toen de hele tijd met haar sms'en. 's Avonds sms'te hij naar mij met de vraag of ik het erg vond als hij ook naar haar sms'te. Van mij vriendin had ik ondertussen gehoord dat hij haar erg lief vond. Ik heb hem toen gezegd dat hij een keuze moest maken. Na een paar sms'jes kreeg ik te horen dat hij voor mijn vriendin koos. Vanmorgen zei hij dat hij het rot voor me vond, maar dat mijn vriendin veel opener was dan ik en dat zij wel vertelde wat voor nachtkleding zij droeg. Nu reageert hij niet meer op mijn sms'jes. Ook mijn vriendin reageert niet meer op mijn sms'jes. Ik weet eigenlijk niet goed wat ik nu moet doen. Ik gun het mijn vriendin om een relatie te krijgen, maar ik vind het erg moeilijk dat ze nu juist contact heeft met de jongen die eerst contact zocht met mij en mij pas nog erg lief vond, enz. Hoe kan ik hier het beste mee omgaan?

Antwoord

Beste 17-jarige,

Terwijl ik je verhaal lees, denk ik: wees blij dat je van deze jongen af bent. Dat wil je waarschijnlijk niet horen, maar een jongen die zó gemakkelijk iemand laat vallen, die zogenaamd niet zo open is als ze niet wil vertellen wat voor nachtkleding ze draagt (na één dag met elkaar sms'en??) , nou die is niet veel waard! Zo’n jongen is niet van plan om liefde te geven, maar denkt slechts aan zijn eigen begeerten en de bevrediging daarvan.

Het is te hopen dat je vriendin daar ook snel achter komt. En dat de vriendschap met háár nieuwe kansen krijgt, want ze zal je nodig hebben!

Sterkte toegewenst,
Marijke Rots

Lees meer artikelen over:

vriendschap
9 reacties
blijblij
OK: Hij weet niet hoe jij en je vriendin eruit zien: dwz: jullie kennen elkaar niet.

Hoe komt hij dan aan jou nummer of jij aan de zijne??????

Daarnaast vind ik het heel bijzonder dat je elkaar na een aantal berichtjes van 160 tekens "lief" kunt vinden!
mortlach
Tja, BLijblij, die communicatie verloopt tegenwoordig nu eenmaal anders dan vroeger.

Maar serieus, ik hoop dat de vraagstelster haar vriendin niet met een bak ellende heeft opgezadeld. Misschien toch eens gewoon in het echt met die vriendin gaan praten?
blijblij
@mortlach: zo oud ben ik niet :) Maar iemand moet toch jou nummer krijgen van iemand?
Misschien ook eens random een nummer in tikken en vragen naar foto's, nachtkleding en mensen "lief" gaan vinden!

Heb trouwens wel eens een foto van een naakte man via de sms gekregen, toen maar geantwoord dat mijn vriendin daar niet echt jaloers van werd!
blijblij
ok 2e zin opnieuw: Maar diegene moet toch jou nummer krijgen van iemand die jou nummer heeft of van jouzelf?
manita1986
Ik herken heel veel hier in.heb zelf x via datingsite gehad en toen was er ook 1 iets te nieuwsgierig en die heb ik toen ff de waarheid gezegd!
Maar kijk uit met dit soort mensen!!
Ze kunnen er grof misbruik van maken.

Sterkte en ik hoop dat je je vriendin nog bijtijds kunt inlichten!
vraagteken
Als je hem alleen via sms kent, wie garandeert je dan dat het een jongen is? Voor hetzelfde geld is het een ouwe zak die alleen op seks uit is.
rina
Lieve vragensteller,

ik kan niet anders dan eens zijn met het andw van Mw Rots!

Echt! wees blij! nu is het moeilijk en even vervelend voor je en dat mag ook daar is niets mis mee.

ik weet, helaas, bij ervaring in wat je kunt belanden als ze met deze vragen beginnen, dit gaat van kwaad tot erger, en later zit jezelf met de problemen e.d.

sterkte en ik hoop dat je een wel 'betrouwbare' en liefdevolle jongen tegen komt.

Gr.
sjefdevries
Je bent al de grens overgegaan door je mobielnummer te hebben gegeven aan die man.
mhn
Ik ken de vragenstelster heel goed en Ze heeft mij ook verteld hoe het is gegaan.

Inmiddels is het al meer als een week geleden en ze idd erg blij dat het over is! Ze heeft ook haar vriendin al vaak gewaarschuwd en hoopt en bid dat het goed afloopt!