Veel last van afscheiding

C. M. Chr. Rots - de Weger / 9 reacties

Vraag

Ik heb deze vraag gesteld, die inmiddels geplaatst is, maar het antwoord wat erbij staat is niet echt het antwoord op mijn vraag. Kan deze vraag niet beantwoord worden door bijv. Marijke Rots? Het gaat mij meer om het sociale aspect ervan. Bedankt..! Een beetje vreemde vraag, weet niet of hij op Refoweb past, maar ik zou niet weten aan wie ik hem anders moet stellen. Ik ben een meisje, 20 jaar, en heb tijdens mijn cyclus in de periode van de eisprong tot de menstruatie normaal tot veel last van afscheiding. Ik weet dat dit normaal is, maar ik voel me zo vies! Ik draag altijd inlegkruisjes of maandverband omdat anders mijn onderbroek gewoon nat is. Is dat echt normaal? Ik zou gewoon zo graag eens zonder doen. Over een jaar hoop ik te gaan trouwen, en dan denk ik: elke keer (of sowieso de eerste keer) dat wij samen naar bed zullen gaan, zal ik helemaal vanonder plakken. Dat is toch gewoon vies, of bekijk ik dat verkeerd? Ik weet zelf niet goed wat mijn vraag is, maar ik ervaar het wel als een klein probleem eigenlijk. Ik hoop dat iemand hier een serieuze reactie op kan geven, alvast mijn hartelijke dank.

Antwoord

Beste vraagsteller,

Voordat ik op je vraag in kan gaan wil ik drie dingen van je weten: 1. Wie heeft het antwoord al gegeven? 2. Wat is de reden dat je alsnog van mij een reactie wil, ofwel: wat mis je in het reeds gegeven antwoord? 3. Formuleer je vraag meer precies: als je zelf niet goed weet wat je vraag is, zoals je schrijft, waar moet ik dan op antwoorden? Voor de medische kant verwijs ik je door naar je huisarts: wellicht is het goed om daar éérst te gaan praten...

Ik wacht af.

Een hartelijke groet,
Marijke Rots

Tags in dit artikel:

psychologie
9 reacties
Rianne1357
Beste vraagstelster,

ikzelf heb mij erbij neergelegt dat ik het heb. ik draag ook altyd inlegkruisjes. niets om je voor te schamen. wel vervelend soms. ik begrijp dat je je vervelnd voelt als je de 1e keer met je toekomstige man, straks je man gemeenschap hebt, maar ik denk dat dat niet nodig is, praat er over, en ik gebruik natte doekjes met een soort olie na gebruik toilet heerlijk fris, en even kort douchen s avonds en daarna. ben je niet vies. echt niet. ik wens je een heel goed fijn gezegend huwelijk toe.liefs.
roos2
Beste vraagstelster,

ik heb hier ook wel wat last van. Telkens als je naar het toilet bent geweest, even een keertje extra afvegen. Helpt ook wel wat. Groetjes
martje4en7
Hoi, heb er zelf ook veel last van gehad. Voelde me ook vies.
Ik vond inlegkruisjes niet echt afdoende. Mijn oplossing is tampons.
Ik zorg dat het touwtje wel los zit maar er niet buiten hangt want anders plas je het nat en dan moet je het elke keer verschonen, waardoor het gaat irriteren.
1of2 keer op een dag verschonen is genoeg en s'nachts zonder tampon.
k voel me niet meer vies. Heerlijk.
ariane
Het is niet goed om elke dag inlegkruisjes te gebruiken
, en zeker geen tampons! Het kan een oplossing lijken maar de kans om op deze manier een allergie te ontwikkelen is erg groot. Het zelfde geldt voor natte doekjes. Op den duur niet zo onschuldig. ALs verpleegkundige raadt ik aa
,verschoon vaak je katoenen ondergoed,wassen met alleen water. En heb je al eens met je huisarts gepraat?
martje4en7
Ik gebruik al 20 jaar tampons zonder ooit een nadeel ervan te ondervinden.
Het lijkt geen oplossing maar het is een oplossing.
Een manier om allergie te ontwikkelen is echt niet zo groot, anders had ik het na 20 jaar toch wel moeten merken. Volgens mij weet deze verpleegkundige niet echt goed waarover ze praat
joelie
@martje4en7
Deze verpleegkundige weet echt wel waar ze over praat. En ze geeft een prima advies.
martje4en7
Wat je wil. Als ik m'n tampons maar heb laat ik verder tobben graag aan de deskundigen over
Pompelmoen
Hoe het met tampons zit weet ik niet, maar wat betreft die inlegkruisjes en irritatie opwekkende natte doekjes slaat Ariane de spijker op z'n kop! Dit is wetenschappelijk bewezen.
jongevrouw
Tegen mij is ook gezegd dat inlegkruisjes niet nodig zijn, omdat het juist afscheiding opwekt. Dus ik heb het geprobeerd om 2 weken zonder te doen, met goede katoenen onderbroeken en telkens verschonen, maar het ging echt niet over. Dus gebruik ik weer inlegkruisjes, want ik voel me er echt niet prettig bij als het zo vochtig is.
Vraagstelster: als je gemeenschap hebt, word je als het goed is zoiezo nat, dus daar moet je je al helemaal niet voor schamen. Dat heeft juist als functie dat alles wat soepeler gaat.
Sterkte ermee!