Tegelijk een orgasme

Redactie Refoweb / 5 reacties

Vraag

Mijn vrouw krijgt na de geboorte van onze laatste kinderen moeilijker een orgasme, of we krijgen niet allebei tegelijk een orgasme. Is hier iets mis mee en mag je je vrouw ook helpen met je vingers? Dan krijgt zij namelijk wel eerder een orgasme. Mijn vrouw denkt dat dit geen probleem is. Ik twijfel of dit wel de juiste gang van zaken is. Hoe kan ik trouwens mijn orgasme vertragen, zodat zij meer kans op een orgasme heeft? Zijn hier medicijnen voor?

ADVERTORIAL

Geeft u Egyptische christenen een Pasen om nooit te vergeten?

In Egypte is het steeds lastiger om rond te komen. Voedselprijzen rijzen de pan uit. U kunt het verschil maken door een voedselpakket voor een gezin van Egyptische christenen te kopen, die wij uitdelen ter plaatse. Heel praktisch willen we hiermee handen en voeten geven aan de opdracht van God om de armen te voeden.

Doet u mee?

Geeft u Egyptische christenen een Pasen om nooit te vergeten?

Antwoord

Lees voor het antwoord het artikel 'Tegelijk klaarkomen'. Voor meer tips zie de tags "Seksualiteit in het huwelijk" en "orgasme".

Redactie Refoweb

  • Kerkelijke gezindte:
    Divers
  • Woon/standplaats:
    Divers
  • Status:
    Actief
  • Bijzonderheden:

    Mailadres: vragen@refoweb.nl

5 reacties
anna30
Het gebeurd zeer zelden dat een vrouw tegelijk met de man een orgasme heeft. Laat dat dus los.
Er is niks mis mee om jezelf daarbij te helpen als vrouw zijnde. Er zijn geen wetjes en regeltjes hiervoor, je moet dus je gevoel volgen en doen wat jullie samen fijn vinden.
vlokje
Volgens mij is er niet gauw iets 'mis' met je liefdesleven, zolang je er beiden fijn en tevreden over voelt. Kom op, niet zo gauw onzeker, of je het wel goed doet.
Wat me opvalt is dat je het alleen over een orgasme hebt. Een vreugdevolle vrijpartij is niet speciaal gericht op het hoogtepunt. Juist dat maakt dat je veel langer en met meer echte bevrediging kunt vrijen.
Als je het nog fijner wilt hebben zul je je eigen creativiteit moeten ontwikkelen. Veel echte aandacht voor elkaar, en voor alles van elkaar.
Ik vraag me af of peerkloppe een gedegen onderzoek onder ogen heeft gehad, om zo stellig te zeggen dat een gezamenlijk orgasme zelden of nooit voorkomt... Ik heb heel andere ervaringen, en zou zweren dat het andere waarschijnlijk bijna nooit voorkomt. Ieder gaat vaak af op eigen ervaring, maar als je iets als een sprookje brengt, kom dan wel met harde feiten.
Stel je verwachtingen bij en voorkom teleurstellingen?
Ik zou zeggen waarom niet blijven gaan voor het beste van het beste, er is vaak veel meer mogelijk dan waar mensen zich bij neer leggen, door je verlangens dan maar op een lager pitje te zetten, jammer!
Hubert
Vroegtijdige ejaculatie is inderdaad vervelend voor de partner. Je zou viagra kunnen nemen, dat vertraagt enorm. Verder is een stimulans met de vinger heel natuurlijk. Tegelijk klaar komen is heel leuk, maar vereist een enorme discipline.
drj
Beste vragensteller,

Wat een fijne vraag om te lezen. Daar vermoed je een werels van geluk achter!
Voor veel mensen is dit een luxevraag in de categorie van: het parkeerlampje van mijn Maserati doet het soms niet...

Je bent een geluksvogel:
- je hebt kinderen mogen krijgen. Hoeveel mensen wachten daar niet teveegeefs op?
- je vrouw en jij genieten samen. Sommigen hongeren omdat hun partner nooit zin heeft.
- je vrouw krijgt blijkbaar makkelijk een orgasme. Het komt vaak genoeg voor dat vrouwen zelden of nooit een orgasme krijgen, terwijl andere vrijwel altijd meer stimulatie nodig hebben dan alleen gemUeenschap. Ongeveer eenderde van de vrouwen bereikt min of meer regelmatig door gemeenschap een orgasme.
- voor jullie was het blijkbaar normaal gelijktijdig tot een hoogtepunt te komen. Hartelijk gefeliciteerd aan degenen die het kunnen of zelfs ooit gelukt is, maar het is voor zover bekend (vlokje mag me corrigeren :D ) zeker niet de regel.
- tot slot heeft jouw vrouw het geluk dat ze een man heeft die het belangrijk vindt dat zij samen met hem geniet. Hoeveel vrouwen kunnen daar alleen van dromen?

Jullie zijn gezegend. Dat wilde ik met mijn wat lange inleiding zeggen. Besef dat goed.

Als het door jou geschilderde probleem is opgetreden na de geboorten van de laatste kinderen, zou het kunnen helpen als je vrouw haar bekkenbodemspieren oefent. Zwangerschap en bevalling, maar ook overgewicht en zwaar tillen (kinderen), hoesten en persen, belasten de spieren van de bekkenbodem. Het is goed te zorgen dat deze spieren sterk en geoefend blijven, want ze helpen alles wat in de buik is op zijn plaats te houden. Deze spieren omsluiten ook de vagina.

Tijdens de zwangerschap en bevalling is het logisch dat een en ander verschuift om plaats te maken voor het kind. Soms kan het gebeuren dat de spieren wat minder sterk worden en dat de wrijving tijdens de gemeenschap net niet op die plaatsen aankomt die je vrouw nodig heeft om tot een orgasme te komen. Vaak kan dit verbeterd worden als je vrouw deze spieren gericht oefent. Oefeningen vind je overal en ook op het internet.
Net als met alle spieren duurt het natuurlijk een tijdje voor ze sterker worden (reken 2-3 mnd).

Veel succes,

Drj
drj
Er bestaan wel cremes om het bij jou te vertagen, maar die werken verdovend zodat je minder voelt. Viagra is niet bedoeld voor dit soort problemen en lost ook de oorzaak ervan niet op.

Bespreek het maar eens met je vrouw en bedenk dat je ook geen slechter mens bent als je haar met je vingers blij  kunt maken.