Verliefd op broer van vriendin

C. M. Chr. Rots - de Weger / 1 reactie

Vraag

Ik ben verliefd op een jongen, de broer van mijn vriendin en ik weet niet of hij ook op mij is. Ik kan nergens anders meer aan denken. Wat moet ik doen? Ik durf niet te zeggen dat ik op hem verliefd ben.

Antwoord

Beste vraagsteller,

Wat zijn je gedachten als je zegt dat je nergens anders meer aan kunt denken? Wat zou je bovendien willen dóén? Als je niet durft, houdt het toch op? Dan kun je alleen maar afwachten en dromen.

Overigens zou ik ook maar niet te snel tegen je vriendin of haar broer zeggen dat je tot over je oren verliefd bent, want de vraag is eerst wat er met de vriendschap gaat gebeuren: zou je vriendin het leuk vinden? Of juist niet? Geniet gewoon eerst maar even van de vlinders in je buik en dan zal de tijd wel leren óf je wat moet zeggen en wanneer het daar dan het beste moment voor is!

Klopt het dat je nog heel jong bent? Of denk ik dat maar?

Een hartelijke groet,
Marijke Rots

Tags in dit artikel:

verlegenverliefdheid
1 reactie
vlokje
Je hoeft niet zoveel te doen, geniet van je prille verliefdheid. Het is een heel spannend gevoel, en kan zomaar ineens pats weer weg zijn. Dat kun je je nu nog niet voorstellen. Mijn eerste verliefdheid dacht ik 100% dat dit nooooooooit meer over zou gaan. Maar als je ontdekt dat gevoelens niet of wel wederzijds zijn, komt er vanzelf verandering in je gevoelens. Het wordt of serieuzer of het gaat gewoon..... over.
Als je al actie zou willen nemen, laat hem dan blijken dat je hem leuk vindt door eens wat langer naar hem te kijken dan gewoon. Glimlach zomaar of zeg spontaan: Hoi, hoe gaat het? Als hij meer dan gemiddelde interesse in je heeft zal hij daar op in kunnen gaan, en heb jij sneller zekerheid.