Gevoelens (on)bewust tegenhouden

C. M. Chr. Rots - de Weger / 3 reacties

Vraag

Ik heb een lieve, leuke jongen ontmoet. Met mijn verstand wil ik verder met hem, maar als ik naar mijn hart luister zegt mijn hart: nee. Ik voel geen liefde vanuit mijn hart. Kan het zijn dat de liefde nog moet groeien? Voor ik deze jongen ontmoette had ik wel besloten om tot de zomervakantie geen relatie aan te gaan, aangezien ik geen verkering wil als ik op vakantie ben. Kan het zijn dat je dan je gevoelens bewust/onbewust tegenhoudt?

Antwoord

Beste vraagsteller,

Ja, hoor, je kunt je eigen gevoelens zo beïnvloeden als je beschrijft...of het gaat zoals de Engelsen zeggen ‘you fall in love’ en dan zijn vakantieplannen ineens verschoven naar de tweede plaats. Toch?

Liefde moet zeker groeien, maar als je het ‘zaad’ al meteen verstikt door geen gevoel toe te laten omdat je andere plannen hebt, zal het ‘tere plantje van de liefde’ nooit kunnen gaan groeien. Zo zie je maar, dat liefde ook heel gewoon met verstandelijke keuzes te maken heeft. Overigens zou ik het wel interessant vinden om te weten waarom je geen verkering wilt als je op vakantie hoopt te gaan. Wat ben je van plan om te gaan doen tijdens die vakantie? Is dat zo speciaal dat het een relatie in de weg zou staan? Is het een zo bijzondere periode dat die los staat van de rest van je leven? Een periode, waarin ‘een ander’ als last ervaren zou kunnen worden?

Hoe dan ook: ik wens je een fijne en gezegende vakantie toe.

Marijke Rots

Tags in dit artikel:

gevoelensvakantie
3 reacties
vlokje
Je schrijft niet of deze lieve leuke jongen je hand heeft gevraagd, en of en hoe je daar op in bent gegaan.

Eerder zou ik vertrouwen in het tegenovergestelde: Als je hart ja zegt en je verstand nee, zit het meestal heel diep.

Wacht af wat er in de vakantie met je gebeurt. Ga je hem echt missen, of zie je juist een andere leuke jongen en ben je hem op slag vergeten.
En als je het na de vakantie nog niet weet, slaap je er gewoon nog een paar nachtjes meer over, je hoeft nog niet te trouwen toch?
Ben je ooit wel echt verliefd geweest? Als je dat bent geweest hoef je dergelijke dingen niet meer aan refoweb te vragen is mij bescheiden gedachtengang.
Daniel
Ik heb ooit een lief leuk meisje ontmoet, mijn hart zei ja, mijn verstand was op hol, we hebben vier dagen op Terschelling gelogeerd. Daarna zijn we netjes getrouwd, tig jaar later zijn we nog steeds blij met elkaar.

Zij met haar lange meiden benen, ik een onhandige klungel, mooier kan het leven niet zijn.
zingen
Een relatie hoeft geen vakantie in de weg te staan.
Ik heb al een keer een verkering gehad, wij haddeb net een relatie toen ik voor een paar weken met vakantie ging. Toen ik terug van vakantie kwam zag ik mijn toemalige vriend met hele andere ogen, ik had toen zo iets van he is dit mijn vriend, hoe kan ik met een relatie aan gegaan zijn. ik had dus spijt het is toen ook een paar maanden later uit gegaan. ik heb het nog wel een kans gegeven. Die angst leeft nu. ik ben bang als ik dat ik die leuke jongen na de vakantie met andere ogen ga zien en het dan weer met een paar maanden uit is. ik heb dit ook besproken met hem. hij heeft hier begrip voor. we hebben nu besloten om zo en zo tot na de vakantie te wachten met een relatie. In de vakantie wil ik dan ook kijken of ik hem daadwerkelijk mis en of ik wel echt van hem hou.
Als het aan hem lag zouden we al verkering hebben, echt verlieft ben ik niet, toch merk ik wel dat er iets is wat veel intenser is...
bedankt voor jullie reactie's