Stuntelig zoenen

Alie Hoek - van kooten / Geen reacties

Vraag

Ik ben een meisje van 19 en heb sinds kort verkering met een jongen van 19. Ik geef ontzettend veel om hem en hij om mij. Onze relatie is geestelijk heel goed, maar de eerste keer dat we zoenden vond ik helemaal niet fijn. Ik voelde me heel ongemakkelijk en als ik er aan terug denk hoeft het niet voor me. Ik heb nog nooit eerder gezoend en hij ook niet, dus we doen allebei nog een beetje stuntelig. Ik wil het wel, maar dan moet ik het fijn vinden en moet het goed gaan.

Mijn vraag: is dit een normaal verschijnsel of ben ik een uitzondering en welk advies geeft u mij?

Antwoord

Als je net verkering hebt, is dat niet alleen maar leuk, maar moet je ook aan een heleboel ‘nieuwe’ dingen wennen. Als je dan net verkering hebt, kun je ook zo het gevoel hebben dat je nu wel moet zoenen e.d. Probeer het een beetje van je af te zetten, want anders zou je er een volgende keer al weer tegenop gaan zien en dat is jammer.

Hoe dan ook als je verkering krijgt, moet je iemand als het ware ook lijfelijk in je leven binnen laten en dat is toch niet niks. Ook als ben je nog zo verliefd, het is zeker in het begin ook best wel wennen. Maar je zult merken dat wanneer je meer en meer naar elkaar toegroeit, je ook lichamelijk als vanzelf meer en meer met elkaar vertrouwd raakt.

Alie Hoek-van Kooten

Lees meer artikelen over:

verkeringzoenen