Weinig plezier aan intieme contact

drs. J(oke) Ronner-Wattel / 3 reacties

Vraag

Wij zijn nog maar kort getrouwd, maar ik beleef weinig plezier aan het intieme contact. Aan het begin van het huwelijk was het best wel goed met veel knuffelen e.d. Maar ik kom altijd al heel snel klaar en daarna is mijn penis erg gevoelig en dat zet een erg grote stempel op ons seksleven. Want daardoor lijkt het wel of ik er steeds meer tegen op zie om verder te gaan dan knuffelen. Maar omdat mijn vrouw dan (logisch) opgewonden wordt wil zij wel verder gaan. Dus dan ook maar minder knuffelen. Ik ben in bed steeds minder actief geworden en hiermee doe ik mijn vrouw te kort. Zelf weet ik niet een oplossing. U misschien wel?

ADVERTORIAL

Geeft u Egyptische christenen een Pasen om nooit te vergeten?

In Egypte is het steeds lastiger om rond te komen. Voedselprijzen rijzen de pan uit. U kunt het verschil maken door een voedselpakket voor een gezin van Egyptische christenen te kopen, die wij uitdelen ter plaatse. Heel praktisch willen we hiermee handen en voeten geven aan de opdracht van God om de armen te voeden.

Doet u mee?

Geeft u Egyptische christenen een Pasen om nooit te vergeten?

Antwoord

Je schrijft in je vraag niet wat je precies bedoelt met "snel klaarkomen." Sommige mensen vinden met 5 minuten klaarkomen al snel. Medisch-seksuologisch gezien wordt onder te vroeg klaarkomen bedoeld, als iemand klaarkomt voor of tijdens het binnenkomen in de vagina of als iemand na slechts enkele stoten in de vagina begint te ejaculeren. Gemiddeld duurt het 2 tot 5 minuten tot iemand klaarkomt.

Te snel klaarkomen is een lastig probleem en terecht zeg je dat dit een behoorlijke invloed heeft op jullie seksleven.

Er kunnen verschillende oorzaken zijn voor te snel klaarkomen. Sommige mannen nemen niet de tijd het seksueel contact rustig op te bouwen en zijn er te veel op zichzelf gericht en overprikkeld mee bezig. Ook gewenning van snel klaarkomen na masturberen kan een oorzaak zijn dat er geen goede controle meer is over het moment van klaarkomen.

Ik neem aan dat u met een gevoelige penis vooral een gevoelige eikel bedoelt? Er vanuitgaande dat er lichamelijk niets aan de hand is, kan deze overgevoeligheid worden bestreden door een zalf die enigszins verdovend werkt waardoor de gevoeligheid afneemt en heeft mogelijk ook effect op het uitstellen van het ejaculeren. Deze zalf kan worden voorgeschreven door een arts.

Als je wilt kijken naar dieperliggende oorzaken van je probleem kun je overleggen met je huisarts of hij je kan doorverwijzen naar een seksuoloog. Die kan met jullie samen kijken hoe het probleem kan worden aangepakt. Het is een regelmatig voorkomend probleem waar je met goede hulp verder mee kunt komen.

Drs. Joke Ronner-Wattel

drs. J(oke) Ronner-Wattel

  • Geboortedatum:
  • Kerkelijke gezindte:
    Gereformeerd Vrijgemaakt
  • Woon/standplaats:
    -
  • Status:
    Actief
  • Bijzonderheden:

    Functie: GZ-Psycholoog

3 reacties
dkw
Het intieme contact bestaat toch niet alleen uit het binnendringen met de penis mag ik hopen?
Er zijn toch tientallen andere dingen die waarmee jullie van elkaar kunnen genieten?
Een tip is, eerst je vrouw, dan jij komen.
boulanger
Probeer eens wat langer intiem te zijn zonder de geslachtsdelen erbij te betrekken. Dus gewoon lekker ieder plekje van het lichaam strelen, dat vind je vrouw vast heerlijk, en als man ga je dat misschien ook wel meer waarderen. En als je toch snel klaargekomen bent, kun je gewoon verder knuffelen zonder de penis daarbij aan te raken. En inderdaad wat dkw zegt: laat eerst je vrouw klaarkomen, en daarna pas jijzelf. (als je zelf direct klaarkomt als je in je vrouw bent, moet je haar misschien met de hand klaarmaken, zodat je penis niet teveel geprikkeld wordt).
vlokje
Ben wel geen man, maar misschien een mogelijkheid: Enige tijd (paar uur)voor het vrijen jezelf laten klaarkomen? Lijkt mij legaal, als het voor een optimaal contact met je vrouw de oplossing kan zijn. Een condoom misschien? Is minder prikkelend.
Zomaar paar ideeën. Je bent nog niet lang getrouwd, geef jezelf tijd om er een weg in te vinden. Meestal verbetert je seksleven naarmate je elkaar beter leert kennen in behoeftes en voorkeuren.