Doop en kind van God

Redactie Refoweb / 25 reacties

Vraag

Ben ik een kind van God als ik gedoopt ben?

Antwoord

25 reacties
plderoos
Je hebt gelijk, ik weet wél waar ze terecht gekomen zijn :-)

Maar nee, elders op deze site, jij hebt het er ook druk mee, stel ik juist dat ik het zekere antwoord niet wéét, ik laat het open. Maar ook het tegengestelde van wat ik zeg, laat ik open. Ik denk wel dat meer mensen dat zouden moeten doen.

Misschien goed om nog even te zeggen: ondanks dat ik het niet weet, vertrouw ik er wel op dat God de juiste beslissing zal nemen en dat ik daar blij mee zal zijn.
karlo
@plderoos en @1a2b3c Ik verbaas mij zeer...tsjonge jonge. Dr. C.A. vd. Sluys schreef onlangs op dit web o.a. het volgende: "Ik denk met heimwee terug aan de stillen in den lande, ze wisten niet zoveel te zeggen en ook niet hoe ze het moesten zeggen" etc. einde citaat.
Iederéén een gezegende zondag toegewenst.
plderoos
@Karlo, ik heb mij laten verleiden tot een taalgebruik dat mij niet eigen is, dank dat je me daarvan bewust hebt gemaakt.
vlokje
Ds. vd Sluys kan wel heimwee hebben naar de stillen in de lande, maar als we nooit meer eens een discussie (hoewel hier misschien niet helemaal op de goede plek) mogen hebben, lopen we wel het gevaar één grote makke kudde te worden, waarvan de één niet weet dat de ander misschien wel een dwaalweg gaat.
Laten we elkaar soms de ruimte geven. Er is zoveel stof tot discussie, en ik vind dat deze discussie ondanks alles netjes is gebleven. Dat kan vele malen erger (als je eens buurt op een of ander ander web of forum, kun je echt schrikken). Scheldwoorden lees ik hier eigenlijk nooit.
Ik voel voor beide standpunten affiniteit. Soms ligt het verschil denk ik ook maar aan de manier van verwoorden, terwijl we diep inhoudelijk misschien toch hetzelfde bedoelen.
Roozemond
@vlokje, ik denk idd. ook dat zwijgen niet de juiste optie is. Het is al zo stil geworden! Toch vind ik het ook ontzettend mooi als de stille in den landen, gaan spreken.... dan word ik stil;-)