Leuke jongen in de kerk

C. M. Chr. Rots - de Weger / 3 reacties

Vraag

Sinds ongeveer drie jaar ken ik een jongen van mijn leeftijd (begin 20). Graag zou ik hem beter willen leren kennen. Ik zie hem alleen tijdens de kerkdiensten, heb hem verder nog nooit alleen gesproken. Ongeveer al die tijd voel ik me tot hem aangetrokken, maar ik weet niet of dat wederzijds is. Een tijdje terug was ik echt verliefd op hem, nu is dat wat minder. Maar iedere keer dat ik hem zie hoop ik op nadere kennismaking. Zelf vind ik het het leukste, als het eerste contact van de jongen uitgaat. Maar om nu nog drie jaar te moeten wachten... Zou u een advies willen geven hoe ik hier mee om kan gaan?

Antwoord

Beste vraagsteller,

Je kunt het wel het leukste vinden als het eerste contact van een jongen uitgaat, maar soms werkt het niet zo. De keuze is aan jou: wachten (waarom nog drie jaar?), of toch zelf initiatief nemen (niets mis mee, hoor!).

Er zijn mannen die je een handje moet helpen. Probeer een ‘spontane’ ontmoeting te organiseren, of begin op een goed moment een praatje (over de preek, de volle kerkdienst of desnoods over het weer).

Succes ermee!
Marijke Rots

Lees meer artikelen over:

kennismakenverliefdheid
3 reacties
meribel
"over de volle kerkdienst" :-))))

succes hoor vraagstelster..natuurlijk spannend om op iemand af te stappen maar wie niet waagt wie niet wint.
wk156
Ik geloof dat ik het ook vreselijk eng zou vinden om op een (redelijk onbekende) jongen af te stappen, maar ik denk dat als je al 3 jaar wacht en nooit iets gaat doen, dat er ook nooit meer contact komt dan er nu is.
dkw
Niet zo moeilijk doen, gewoon erop afstappen, zin in koffie?
Heeft hij geen zin? Jammer, dan helemaal niet of volgende keer beter.
Hapt hij toe, mooi toch? Maak een levendig gesprek met hem en vraag of hij nog een keer wil afspreken.