Na drie maanden verkering uit

Alie Hoek - van kooten / Geen reacties

Vraag

Ik (meisje) heb drie maanden verkering gehad met een jongen waar ik nog steeds van houd. Nu heeft hij het gisteren opeens uitgemaakt omdat hij zegt dat zijn gevoelens niet meer zo zijn als in het begin van de relatie. Maar het rare is dat hij het niet echt heeft laten merken. De laatste zondag was hij wat afstandelijker, maar een dag erna was het ineens uit! We hebben nog wel steeds contact met elkaar.

Maar het is zo moeilijk, hij is voor zichzelf heel erg moeilijk. Het lijkt mij meer dat het voor hem zo is dat hij het niet precies weet en dan maakt hij het maar uit. Hij zegt ook dat hij mij met zijn problemen niet wil opzadelen, maar daarom wil ik er juist voor hem zijn! Wat moet ik doen? Ik ben echt radeloos! Ook hebben we gemeenschap gehad, daarom is het dubbel zo hard en moeilijk...

Antwoord

Wat erg voor je dat hij de verkering heeft uitgemaakt, zeker nu jullie gemeenschap hebben gehad. Hij weet toch wel dat verliefdheidsgevoelens in de loop van de verkeringstijd wat minder worden. Ook is het zo dat op momenten dat je het voor jezelf moeilijk hebt, je die gevoelens van verliefdheid ook veel minder voelt. Op dagen dat je somber bent of het moeilijk hebt, ben je veel minder verliefd. Ik zou zeker nog eens een gesprek met hem aangaan. Natuurlijk moet hij jou wel met zijn problemen opzadelen, daarom heb je toch  verkering met elkaar om elkaar te helpen?

Alie Hoek-van Kooten

Lees meer artikelen over:

verkering