Ik ben verliefd op een jongen van 24, ben zelf 16

Alie Hoek - van kooten / Geen reacties

Vraag

Ik ben verliefd op een jongen van 24, ben zelf 16, maar m'n ouders vinden het niet goed dat we verkering hebben. Wacht maar tot je 18e, zeggen ze dan. Maar moeten we dan zolang wachten? Dat kan ik niet!

Antwoord

Allereerst natuurlijk de vraag of die jongen echt geschikt is voor je. Maar als dat zo is, zou ik je willen adviseren er nog eens met je ouders over te praten en zeg dan dat je je kunt voorstellen dat ze je nog zo jong vinden. Probeer vooral de sfeer goed te houden, want anders ontstaat er ruzie en krijg je een ‘gevecht’ en dat levert alleen maar verliezers op.

Alie Hoek-van Kooten

Tags in dit artikel:

leeftijdsverschil