Seksualiteit terugdraaien

Alie Hoek - van kooten / Geen reacties

Vraag

Wij (mijn vriend en ik) hebben echt een hele fijne relatie. Een tijdje geleden gingen we wat verder met intimiteit dan nu. We hebben namelijk afgesproken dat we elkaar niet meer tot een seksueel hoogtepunt willen brengen, want we (en ik vooral) hadden daar geen goed gevoel bij. We wachten namelijk nog een jaar met trouwen en ik ben anders bang dat we steeds verder gaan en dat we dan niet meer kunnen wachten met seks tot we getrouwd zijn.

Maar om te voorkomen dat mijn vriend niet meer klaar komt moesten we best een stap terug doen. Nu heeft hij er heel veel moeite mee en is heel verdrietig soms. We doen namelijk ook dingen niet die echt wel kunnen. Is het nou verkeerd van mij dat ik zo ver terug wilde?

Antwoord

Als je elkaar zoent, knuffelt en streelt zonder dat je seksueel contact hebt, en dus je kleren aanhoudt, dan kan het bijna niet anders of een jongen krijgt daarbij een erectie en zelfs een zaadlozing. Als je als jongen en meisje zo met elkaar omgaat, dan heeft dat zonder meer ook met seksualiteit te maken en de geslachtsorganen reageren daarop, zeker bij een jongen. Het is ook niet zo dat seksuele gevoelens moeten worden onderdrukt. Nee, die spelen natuurlijk ook al een rol in de verkeringstijd, maar de seksuele omgang moet bewaard blijven tot het huwelijk. Het is ook niet goed als er gezegd wordt dat er geen seks voor het huwelijk mag plaatsvinden. Er mag geen seksuele omgang plaatsvinden voor het huwelijk! Seksuele gevoelens spelen uiteraard een rol in de verkeringstijd en het lichaam reageert daar op een natuurlijke manier op. Wanneer je zo al te veel onderdrukt dat de jongen geen zaadlozing mag krijgen, dan krijgt het iets krampachtigs. Eigenlijk zou je daar als meisje helemaal niet aan moeten denken.

Alie Hoek-van Kooten

Lees meer artikelen over:

grenzenseksualiteit voor het huwelijk