Aarde stopt met draaien

Redactie Refoweb / 4 reacties

Vraag

Op school hebben wij met aardrijkskunde gezien dat de aarde rond zijn eigen as draait. We hebben ook gezien dat de aarde rond de zon draait. Nu mijn vraag: Wat gebeurt er als de aarde stopt met het draaien rond zijn eigen as? Vliegen wij dan allemaal van de aarde af of gebeurt er niets en bestaat de dag en de nacht dan niet meer?

ADVERTORIAL

Geeft u Egyptische christenen een Pasen om nooit te vergeten?

In Egypte is het steeds lastiger om rond te komen. Voedselprijzen rijzen de pan uit. U kunt het verschil maken door een voedselpakket voor een gezin van Egyptische christenen te kopen, die wij uitdelen ter plaatse. Heel praktisch willen we hiermee handen en voeten geven aan de opdracht van God om de armen te voeden.

Doet u mee?

Geeft u Egyptische christenen een Pasen om nooit te vergeten?

Antwoord

Redactie Refoweb

  • Kerkelijke gezindte:
    Divers
  • Woon/standplaats:
    Divers
  • Status:
    Actief
  • Bijzonderheden:

    Mailadres: vragen@refoweb.nl

4 reacties
plderoos
mensen hebben gewicht doordat ze door de aarde worden aangetrokken. er gaat weer een stukje van dat gewicht af doordat de aarde rond zijn eigen as draait. We worden door de middelpuntvliedende kracht van de aarde af geslingerd. Hoe groter de snelheid hoe groter de middelpuntvliedende kracht dus hoe lichter wij zijn. De middelpuntvliedende kracht is natuurlijk het grootst op de evenaar want daar is de omtreksnelheid het grootst, daar zijn de mensen dus lichter en vandaar dat ze daar allemaal zo mager zijn. Als de aarde stilstaat verdwijnt de middelpuntvliedende kracht, worden we dus allemaal zwaarder en krijgen we allemaal het figuur van Mao :D
mortlach
Het hangt er voornamelijk vanaf hoe snel de Aarde zou worden afgeremd. (en hoe!)

Je vliegt niet van de aarde af als die zou stoppen met draaien. Wat plderoos op grappige wijze verwoord is waar. Op de evenaar 'beweeg' je het hardst, namelijk 40.000 km per dag en wordt je als het ware een beetje van de aarde weggeslingerd. Maar heel veel merk je daar dus niet van, kan iedereen op de evenaar je vertellen.

Aan de andere kant, als je precies op de Noord- of Zuidpool gaat staan, draai je in 24 uur precies 1 keer om je as, maar de afstand die je aflegt is 0 meter.
mortlach
Vanwaar de vraag, trouwens?
matthew
Als de aarde stopt met draaien dan is er ook het einde van de wereld