Al drie jaar verliefd

C. M. Chr. Rots - de Weger / 1 reactie

Vraag

Ik ben een meid van 16 jaar en al drie jaar verliefd op een jongen uit mijn klas. Ik voel heel veel voor hem, alleen durf ik dit niet te laten merken. Maar binnenkort moeten we allebei examen doen en gaan we van school af. Onze wegen zullen zich dan scheiden. Ik word helemaal naar van het idee alleen al. Ik weet niet helemaal of die jongen mij ziet zitten. Het is een verlegen jongen die zijn gevoelens niet echt snel uit, maar met een heel lief karakter. Hij is wel graag in mijn buurt en kan dan ontzettend rood worden. We kunnen het ook wel goed met elkaar vinden. Maar ik zou zo graag iets met deze jongen willen en ik weet echt niet hoe ik het aan moet pakken. Ik wil deze jongen nooit laten gaan. Daar krijg ik heel veel spijt van!

Antwoord

Beste vraagsteller,

Het kan natuurlijk zijn dat jullie beiden na het examen een totaal andere kant op gaan wat vervolgopleiding betreft. Maar moet dat persé betekenen dat jullie elkaar uit het oog verliezen? Mogelijk leer je straks zoveel andere (leuke) jongens kennen...  Beste meid, ‘pin’ jezelf op je 16e niet vast aan deze jongen, hoe lief hij ook nu is. Als jullie voor elkaar bestemd zijn, kom je hem best weer tegen (of verlies je hem niet uit het oog)!

Ga eerst maar ‘gewoon’ je eigen weg. Wat ga je doen na het examen? Wat gaat hij doen? Hoe zijn de mogelijkheden om elkaar te blijven ontmoeten? Schrijf me later nog maar eens hoe het met jou gaat, hoe het met hem gaat!

Een hartelijke groet,
Marijke Rots

Lees meer artikelen over:

verliefdheid
1 reactie
dkw
Stap op hem af, vraag z'n adres en telefoonnummer en zeg dat je het leuk vind om in contact met hem te blijven.