Erfenis

Redactie Refoweb / 1 reactie

Vraag

Mijn vader is een aantal weken geleden overleden. Mijn moeder is al een aantal jaren eerder overleden. Mijn broer regelde de zaken van mijn vader. Nu is het geval dat ik al jaren ruzie heb met mijn broer. Hoe weet ik nu of er een erfenis is en of alles eerlijk is geregeld?

Antwoord

In feite weet je dat niet als de broer executeur is. Je kunt wel inzage vragen in alle zaken, om te kijken of er bijvoorbeeld geen bedragen verdwenen zijn van de rekening voordat er verdeeld is. Ik zou eerst inzage vragen en loopt dat spaak, dan is het inschakelen van een advocaat helaas een van de weinige stappen die je kunt nemen.

Redactie Refoweb

  • Kerkelijke gezindte:
    Divers
  • Woon/standplaats:
    Divers
  • Status:
    Actief
  • Bijzonderheden:

    Mailadres: vragen@refoweb.nl

Tags in dit artikel:

juridisch
1 reactie
CrA
Beste vraagsteller, ik zou eerst nagaan of er een testament is. Dit kun je navragen bij een notaris. Je kunt ook een schriftelijk verzoek daartoe indienen bij het Centraal testamentenregister. Je hebt nodig een kopie van het uittreksel uit het overlijdensregister. Mogelijk dat de uitvaartonderneming je dit kan geven of je kunt dit uittreksel ook opvragen bij de gemeente waar je vader is overleden.
Voor meer info: https://www.notaris.nl/bij-overlijden/centraal-testamentenregister