Volwassen en een natte droom

Redactie Refoweb / 2 reacties

Vraag

Ik heb gehoord dat mannen een natte droom kunnen krijgen. Is dit alleen in het begin van de pubertijd of ook later op volwassen leeftijd? Zo ja, wat is de oorzaak van het krijgen van een natte droom? En wat als je als volwassen man 's nachts nooit een natte droom heb? Maar wel regelmatig (eens in de week) een zaadlozing hebt, gewoon overdag ('s morgens). Kan dat geen kwaad dat je nooit 's nachts geen natte droom heb? Graag hoor ik hier uw visie op.

Antwoord

Zie voor alles over natte dromen en zaadlozingen het zoekprogramma in onze vragenrubriek. Zoekwoorden "natte droom" en "zaadlozing".

2 reacties
Daniel
Mijn opa zei vroeger : "een kraan die nooit gebruikt wordt, gaat vanzef druppelen". Daar moesten wij erg om lachen, dan ging het over vlekken in de lakens en kleine potjes hebben grote oren.

Aan natte dromen kun je niets doen, in de REM slaap ga je in je dromen nog al heftig te keer en dan kan het gebeuren dat je spontaan een zaadlozing krijgt. En als je het geen natte dromen hebt is er ook niets mis.

Overdag (s'morgens) een zaadlozing krijgen kan ook geen kwaad, meestal komt dat door mastuberen, 'vanzelf' ligt niet zo voor de hand (wel in je hand).
henk13
" nooit 's nachts geen natte droom heb ?" Dus elke nacht een natte droom en dan ook nog 's morgens een zaadlozing. Wat een verspilling ;-)