Verkering vragen

C. M. Chr. Rots - de Weger / 1 reactie

Vraag

Ik heb een heel lief meisje leren kennen twee jaar geleden. Na een paar ontmoetingen wilde ze geen contact meer omdat het toch niks zou worden, zei ze. Naar een jaar heb ik weer contact gezocht. We zijn een paar keer uit geweest. Dat was erg leuk. Ik heb toen gevraagd of het wat kon worden tussen ons. Toen zei ze: "Nu niet, maar je kunt nooit weten...." Nu gaan we heel goed met elkaar om. We gaan regelmatig uit; mailen, sms'en en bellen veel. Is het verstandig om nu verkering te vragen, of kan ik beter nog even de tijd nemen?

Antwoord

Beste vraagsteller,

Neem de tijd die je nodig denkt te hebben! Als je je ‘te vroeg’ uitspreekt en zij schrikt daarvan, maak je misschien iets kapot wat je  juist niet wilt. Te láát… dat wil zeggen dat zij allang verwacht dat je haar ‘vraagt’, kan ook lastig zijn. Kortom, het valt niet mee om het juiste tijdstip te bepalen! Maar laat je niet ontmoedigen!

Ik lees, dat jullie in dit ene jaar wel bezig zijn om elkaar beter te leren kennen en naar elkaar toe te groeien. Dat is mooi. En dan komt toch ‘vanzelf’ het goede moment? Probeer iets romantisch te bedenken, zodat je onweerstaanbaar voor haar wordt!

Laat het nog maar eens weten!

Een hartelijke groet,
Marijke Rots

Lees meer artikelen over:

verkeringverliefdheid
1 reactie
leonard
'Is het verstandig om nu verkering te vragen, of kan ik beter nog even de tijd nemen?' Het klinkt misschien wat simpel, maar waarom stel je haar je uiteindelijke vraag zelf niet? Op het moment dat jullie goed met elkaar omgaan, neem ik aan dat daarvoor de ruimte is. Je kunt haar vragen hoe ze tegenover verkering staat zonder haar de vraag zelf te stellen.