Bloedblaartjes

drs. J. de Jongh-van Hoof / Geen reacties

Vraag

Zou een pijnlijke, iets opgezwollen clitoris en een soort van bloedblaar uitziende dingen op diezelfde plaats een gevolg kunnen zijn van heftigere gemeenschap waarbij de vrouw niet vochtig genoeg was? Ik kan hier nergens antwoord op vinden, maar heb wel pijn sinds twee dagen en zie zo'n drie soort bloedblaartjes zitten vanaf de clitoris tot naar beneden. Ik heb drie dagen geleden gemeenschap gehad waarbij ik voor het eerst pijn had bij de clitoris omdat deze droog was. Ik bekijk mezelf nooit zo uitgebreid, maar vanwege de pijn ben ik met een spiegel gaan kijken en ontdekte ik deze 'dingen'. Ik geloof niet dat die er ooit eerder zaten. Ik verwacht geen doktersantwoord, maar weet gewoon niet goed of ik zoiets moet afwachten (als het van bovenstaande reden kan komen, kan het ook vanzelf over gaan) of aan een huisarts moet laten zien nadat m'n gene overwonnen is. Op internet vind ik alleen maar info over Lichen Scleroses als ik op trefwoorden zoek en dat lijkt me (hopelijk) wat ver gezocht omdat ik dergelijke klachten nooit eerder heb gehad. Bedankt voor uw antwoord.

ADVERTORIAL

Geeft u Egyptische christenen een Pasen om nooit te vergeten?

In Egypte is het steeds lastiger om rond te komen. Voedselprijzen rijzen de pan uit. U kunt het verschil maken door een voedselpakket voor een gezin van Egyptische christenen te kopen, die wij uitdelen ter plaatse. Heel praktisch willen we hiermee handen en voeten geven aan de opdracht van God om de armen te voeden.

Doet u mee?

Geeft u Egyptische christenen een Pasen om nooit te vergeten?

Antwoord

Ik denk niet aan Lichen Sclerosus. ‘Droog’ vrijen kan wel irritatie en roodheid en een iets opgezwollen huid opleveren, maar bloedblaren vind ik onwaarschijnlijk als gevolg van vrijen. Mogelijk is er sprake van blaasjes welke passen bij herpes? Overweeg je gene te overwinnen en raadpleeg je huisarts.

José de Jongh-van Hoof

drs. J. de Jongh-van Hoof

  • Geboortedatum:
  • Kerkelijke gezindte:
    Zevende-dags Adventist
  • Woon/standplaats:
    Rijssen
  • Status:
    Actief
  • Bijzonderheden:

    Huisarts

Tags in dit artikel:

vagina