Verliefd geworden op haar beste vriendin

Alie Hoek - van kooten / Geen reacties

Vraag

Ik ga al een tijd om met een hele leuke meid. Nu is het probleem dat ik sinds een tijdje eigenlijk verliefd ben geworden op haar beste vriendin. Deze heeft verkering en ik wil daar absoluut niet tussenkomen. Maar ik zit nu wel met een probleem: ik moet het eigenlijk aan mijn vriendin vertellen, maar ik wil haar liever geen pijn doen. Wat moet ik nu? Moet ik het toch vertellen, ondanks dat ik weet dat het tussen mij en haar beste vriendin nooit iets kan worden wegens de verkering van de laatstgenoemde.

Moet ik het verzwijgen en hopen/bidden dat die gevoelens over gaan? Ik wil m'n vriendin geen pijn doen, maar het verzwijgen kan haar later nog meer pijn bezorgen! En ondanks alles hou ik echt van haar, eerlijk waar, maar op een andere manier als eerst: op de manier waarop je van een zus zou houden.

Antwoord

Nu is het altijd zo dat een verliefdheid na verloop van tijd overgaat in liefde wat lang niet zo hevig is als een verliefdheid. Eigenlijk is het helemaal jouw probleem en ik zou er m'n vriendin niet mee belasten. Ook al zou je geen verkering hebben met je huidige vriendin, dan nog zou je er niets mee kunnen omdat dat meisje immers al verkering heeft. Je moet je voor jezelf goed afvragen of je met je huidige vriendin (na verloop van tijd) wil trouwen of niet en op grond daarvan ga je wel door met de verkering of niet. En als je besluit om er mee door te gaan, dan zul je er aan moeten werken om de verliefdheid op haar beste vriendin af te bouwen en ook proberen haar zo min mogelijk te zien. Vaak wordt er gedacht dat het in een verkeringstijd alleen maar om gevoelens draait. Dat is dus niet alleen zo, ook je verstand speelt er een belangrijke rol in.

Alie Hoek-van Kooten

Lees meer artikelen over:

verkering