Na de borstvoeding

drs. J. de Jongh-van Hoof / 2 reacties

Vraag

Na het geven van borstvoeding aan mijn zoontje zijn mijn borsten erg slap geworden. Een probleem is het vinden van passende beha's omdat cup A zelfs niet meer goed uitkomt en ik bovenaan de cups in de hoeken ruimte over heb. Is er een bepaald iets om mijn borsten weer wat steviger te krijgen? Ik heb een crème van Breast Gro gevonden op internet maar die is erg prijzig. Zijn er andere mogelijkheden?

Antwoord

Wat je beschrijft komt meer voor: na de borstvoeding zijn borsten doorgaans niet groter; wel slapper. Helaas is er niets om je borsten weer stevig te krijgen, behalve aankomen in gewicht (wat niet gewenst is).  Met gewichtstoename worden borsten namelijk groter (meer vet).  Ik ben niet overtuigd van de crèmes die aangeboden worden op o.a. commerciële zenders.

Wat wel belangrijk is, is naar een winkel te gaan waar dames zijn die een BH-advies kunnen geven. Vaak hebben zij meerdere kleine danwel zeer grote maten BH’s. Daarnaast kennen de dames de pasvorm van de BH’s die zij verkopen.

José de Jongh- van Hoof

Lees meer artikelen over:

BHborst(en)borstvoeding
2 reacties
Monica
Hier iemand met hetzelfde probleem. Er is volgens mij maar één oplossing voor: opnieuw zwanger worden :)
hendrika80
Ik koop gewoon gevulde bh's.