Verkering opnieuw uit

C. M. Chr. Rots - de Weger / 1 reactie

Vraag

Onlangs heb ik een oude vriend ontmoet en zijn de vonken weer overgeslagen. Alleen over sommige dingen hadden we discussies, zoals het uitgaan. Ik heb mijn eigen keuze gemaakt en ben uitgegaan, hier was hij het niet mee eens. En hij is erg boos geworden. Hierdoor is het uitgegaan, omdat hij twijfelde en hij blijkbaar niet over zijn oude liefde heen was. Ik vind het erg moeilijk om hier keuzes in te maken. Moet ik het contact aanhouden en elkaar beter leren kennen ten opzichte van keuzes die je maakt. Kunt u tips geven? En is het logisch dat hij door zo een klein punt de verkering uitmaakt?

Antwoord

Beste vraagsteller,

Beetje verward verhaal lees ik hier. Die oude vriend heeft opnieuw de verkering uitgemaakt? Volgens jou om "een klein punt", het uitgaan van jou waar hij het niet mee eens was. Heb ik zo een en ander goed samengevat?

Tip 1: wat voor jou klein is, kan voor hem groot zijn! Praat met elkaar (als dat nog mogelijk is) over verschillen in beleving van jouw uitgaan.

Tip 2: heeft hij recht op "erg boos" te worden op een vriendin die eigen keuzes maakt? Welke keuze was dat, ofwel om wat voor uitje ging het (naar een vriendin of winkelen heeft een andere lading dan naar de bioscoop of een dancing)? Onder welke omstandigheden is die keuze gemaakt? Heb je bijvoorbeeld je zin doorgedreven? Zie je dat er meerdere dingen kunnen meespelen in zijn boosheid?

Tip 3: is dit de man met wie je een leven wilt opbouwen? Schrijf dan eens op wat je er wél van verwacht en wat je (bij herhaling) teleurstelt!

Tip 4: sommige dingen leveren discussies op... als dit discussies zijn over belangrijke dingen in het leven zou ik me nog maar eens bedenken of je echt wel een nieuwe en vaste vriendschap met deze oude vlam wilt aangaan!

Sterkte gewenst!
Marijke Rots

Tags in dit artikel:

verkering uit
1 reactie
Daniel
Goed advies van Marijke Rots en als een vriend erg boos wordt.... is hij dan wel de ware?
Tip 4 van Marijke Rots vind ik zo goed, soms moet je echte keuzes maken.