Nog nooit verliefd geweest

C. M. Chr. Rots - de Weger / 1 reactie

Vraag

Ik ben 25 jaar en nog nooit (!) verliefd geweest. Ik begrijp niet hoe dat kan. Steeds vermijd ik contacten met jongens als zo'n jongen er meer van verwacht (als hij bijvoorbeeld zijn gevoelens uitspreekt). Hoe leuk en aardig die jongens ook zijn, ik word nooit verliefd. Hoe kan dit en wat kan ik daaraan doen?

Antwoord

Beste vraagsteller,

Op de een of andere manier heb je wel contact met jongens, maar heb je degene die je hart sneller doet kloppen nog niet ontmoet. Blijkbaar heeft wel een jongen -of hebben meerdere jongens- ooit gevoelens van liefde voor je uitgesproken. Maar dat schrikt jou af. Zo in het algemeen, en dan nog anoniem ook, heb ik geen pasklaar antwoord op je niet-verliefd-worden. Ik ken je niet en weet dus ook niet hoe jij iemand tegemoet treedt.

Een paar vragen dan maar waar je mogelijk zelf mee aan de slag kunt. Geef je jezelf wel een beetje ruimte? Relaties hebben een beginpunt. Lees: kennismaking, waarna eventuele groei plaats kan vinden. Groei vraagt -binnen grenzen die jezelf aan geeft- tijd, ruimte en vooral investering. Van beide kanten. Waarbij verschillen tussen partners zichtbaar worden... en het de vraag is of je die verschillen ziet als uitdaging om tot overbrugging te komen (lees: groeiende liefde waarbij trouw een belangrijk principe vormt). Als die verschillen leiden tot het inzicht dat een paar níét bij elkaar past is het einde van de relatie nabij.

Wat verwacht je van een relatie? Van verliefd worden (zijn)? Schrijf eens voor jezelf op, wat jouw verwachtingen zijn. Waar moet de prins op het witte paard aan voldoen? En schrijf dan óók op wat je persé níét wilt. Waarschijnlijk heb je daarbij wel 'iemand' in gedachten.

Ik wens je sterkte. En relativeer ook maar meteen je leeftijd. Hoewel er in je omgeving misschien volop getrouwd gaat worden, heb je -menselijkerwijs- nog een heel leven voor je. Blijf echter niet weg van plaatsen waar je in contact kunt komen met het andere geslacht als je daadwerkelijk op zoek bent naar een man.

Laat nog eens van je horen!

Marijke Rots

Lees meer artikelen over:

verliefdheid
1 reactie
denkertje
fijn antwoord van mevr. rots, vragensteller. ach daar is niets meer aan toe te voegen, als je echt verliefd wordt, gaat het vanzelf. en.......dan gaat de tijd zo snel als hij of haar bij je is.en duurt het zooooolang voordat hij of zij weer komt.zolang je niet verliefd bent, kun je nog gaan en staan waar je zelf wilt.alles op afstand bekijken zie je ook vaak meer......alle goeds toegewenst