Geen nachtelijke zaadlozingen

Alie Hoek - van kooten / Geen reacties

Vraag

Is het vreemd als je als jongen (bijna) geen nachtelijke zaadlozingen hebt?

Antwoord

Je schrijft helaas niet hoe oud je bent en ook niet of je wel de andere mannelijke eigenschappen vertoont. In de puberteit wordt een jongen man. Je ziet dat in het groter worden van de geslachtsorganen, de haargroei (lichaamsbeharing, baardgroei, terugtrekken haargrens aan beide zijden van het voorhoofd), het groter worden van het strottenhoofd met als gevolg een dieper wordende stem, het langer worden van het gezicht en de spierontwikkeling van het lichaam. Dus als je al wat ouder bent en nog niet die mannelijke eigenschappen hebt, dan zou ik contact opnemen met de dokter. Heb je die eigenschappen allemaal wel, dan is er niet veel aan de hand. De een heeft veel meer nachtelijke zaadlozingen dan de ander.

Alie Hoek-van Kooten

Tags in dit artikel:

zaadlozing