Vriend nooit in de puberteit gekomen

Alie Hoek - van Kooten | Geen reacties | 14-05-2005| 00:00

Vraag

Eerlijk gezegd schrok ik wel erg van uw antwoord. U schreef dat het wel eens voorkomt dat een jongen door een probleem met de testikels niet in de puberteit komt. Daardoor zou hij ook nooit kinderen kunnen verwekken. Nu is het zo dat mijn vriend geen baardgroei heeft, een vrij hoge stem heeft en een heel jong gezicht. Zou het zo kunnen zijn dat hij ook nooit in de puberteit is gekomen?

Iets wat ik op zich al wel bijzonder/apart aan hem vond, is dat hij wel eens tegen mij heeft gezegd dat hij eigenlijk helemaal geen verlangen heeft om met me naar bed te gaan (als we getrouwd zouden zijn). En ook op het gebied van verantwoorde seksualiteit voor dit moment is hij niet echt verlangend. Hij vindt zoenen en zo best leuk en fijn, maar voor hem hoeft het allemaal niet echt. Ik zou het echt heel erg vinden als we nooit kinderen van ons samen zouden kunnen krijgen. Is er nog iets aan te doen als het zo zou zijn dat mijn vriend niet in de puberteit is gekomen of zullen we moeten leren leven met het feit dat we nooit samen kinderen zullen hebben?


Antwoord

Je schrijft er niet bij hoe oud je vriend is. De een komt namelijk eerder en de ander wat later in de puberteit. Als een jongen niet in de puberteit komt, zie je dat hij meestal ook weinig tot geen belangstelling heeft voor seksualiteit. Ik kan je alleen maar adviseren dat je vriend eens naar de huisarts gaat om dit met hem/haar te bespreken. Dan weet je of er inderdaad echt wat aan de hand is of dat hij misschien heel laat is met zijn puberteit.

Alie Hoek-van Kooten

Mis niks, abonneer je op onze WhatsApp en wekelijkse nieuwsbrief

Dit artikel is beantwoord door

Alie Hoek - van Kooten

  • Geboortedatum:
    27-08-1949
  • Kerkelijke gezindte:
    PKN (Hervormd)
  • Woon/standplaats:
    Veenendaal
  • Status:
    Actief
997 artikelen
Alie Hoek - van Kooten

Bijzonderheden:

Auteur van o.a.

Bekijk ook:

 

 

 

 


Dit panellid heeft meerdere artikelen geschreven
Geen reacties
Je kunt niet (meer) reageren op dit bericht. De reactiemogelijkheid is niet geactiveerd of de uiterste reactietermijn van 1 maand is verstreken.

Terug in de tijd

Voorspoed en gedrag

Vanmorgen las ik in mijn bijbel Deuteronomium 11, Psalm 84 en Jesaja 1. Het is mijn gewoonte om verschillende teksten te lezen. In alle drie de gedeelten viel het mij op dat er een directe koppeling i...
Geen reacties
14-05-2024

Muziekbijbel van Streetlights

Hoe moeten we tegen de audiobijbel van Streetlights aan kijken? Hier wordt de bijbel in het Engels en Spaans verteld met muziek eronder!
Geen reacties
14-05-2021

Grote-mensen-Bijbel

Een tijdje geleden heb ik gehoord dat we onze kinderen na het eten altijd uit de grote-mensen-Bijbel moeten voorlezen en niet uit de kinderbijbel. De kinderbijbel is goed om er naast uit te lezen, maa...
5 reacties
14-05-2014
design website door design website by Mooimerk website-ontwikkeling door webdevelopment by Accendis hosting website door hosting website by STH Automatisering
Stel hier
een vraag