Bijna een eerste afspraakje

C. M. Chr. Rots - de Weger / 4 reacties

Vraag

Ik heb een meisje ontmoet op een datingsite. Ze zegt via sms: "Ik hou van jou. Jij bent de liefste." We hebben bijna een eerste afspraakje met elkaar. Wat moet ik hier mee?

Antwoord

Beste vraagsteller,

Heb je intussen al iets ondernomen of wacht jij, wacht zij, zolang tot je dit antwoord hebt gelezen? Lijkt me spannend, hoor, zo’n afspraakje met iemand die zonder je te kennen jou al de liefste vindt! Wees maar een beetje nuchter, zou ik zeggen. Áls je haar wilt ontmoeten, geef dan aan dat de tekst van haar sms natuurlijk nooit waar kan zijn (hoe vleiend het ook klinkt!), maar dat jullie elkaar misschien eens wat beter zouden kunnen willen leren kennen.

Succes!
Marijke Rots

Tags in dit artikel:

dating
4 reacties
boulanger
Goed antwoord van mevrouw Rots. Hoe kun je nou via een site weten dat je van iemand houd en iemand zelfs de liefste vind?
Spreek gewoon wat af met haar, en bepaal dan of jullie verliefd zijn of niet. Misschien valt het juist wel erg tegen...
sydneylover
De tijd van dating ligt alweer een jaar of 20 acher mij ;-). Persoonlijk zou ik met iemand die zonder ooit elkaar gezien te hebben al dit soort uitspraken doet, niet erg geloofwaardig vind.
Maar dat is uiteraard mijn persoonlijke mening... Hangt misschien er ook van af hoeveel contact er al is geweest via de datingsite.
pythagoras
Uit eigen ervaring kan ik vertellen dat het ECHT zo kan voelen, al is er alleen nog contact geweest via internet en mobiele telefoon. Maar in dat geval volgde er wel een teleurstelling na elkaar echt te hebben leren kennen.
Gerard
Ik wil geen roet in het eten gooien, en ik weet uiteraard niet hoeveel je verder weet van dit meisje. Maar als je niet zoveel van haar weet, houd er rekening mee dat dit ook een persoon kan zijn die zich anders voordoet. Misschien is het helemaal geen meisje. Misschien ook wel maar is ze er op uit om je in de maling te nemen en (in de ogen van haar en haar vriendinnen) een 'goede grap' met je uit te halen. Of erger.
Misschien zit ik er naast maar je zou niet de eerste zijn die in zo'n val loopt. Ik ken jongeren van dichtbij die dit hebben meegemaakt.
Probeer daarom eerst meer te weten te komen van haar. En als je haar ontmoet zorg er voor dat dit op een veilige plek is, neem eventueel een vriend of broer mee.