Muziek bij sportschool

dr. G. W. Marchal / 5 reacties

Vraag

Bij de sportschool waar ik zit draaiden ze onlangs muziek ter ere van satan. Ik vind dit onverantwoord sporten. Welke stappen zou ik in het licht van de bijbel moeten nemen? De sportbegeleiding is super en de fitnesstrainers zijn hele leuke sportieve gasten. Dat maakt het ook weer moeilijk. Wat nu?

ADVERTORIAL

Geeft u Egyptische christenen een Pasen om nooit te vergeten?

In Egypte is het steeds lastiger om rond te komen. Voedselprijzen rijzen de pan uit. U kunt het verschil maken door een voedselpakket voor een gezin van Egyptische christenen te kopen, die wij uitdelen ter plaatse. Heel praktisch willen we hiermee handen en voeten geven aan de opdracht van God om de armen te voeden.

Doet u mee?

Geeft u Egyptische christenen een Pasen om nooit te vergeten?

Antwoord

Ik kan mij voorstellen dat u hier problemen mee hebt en, naar ik veronderstel, in gewetensnood komt. Het lijkt mij wijs om in alle openheid te vragen: wat is de toegevoegde waarde van deze muziek? Daarmee verbonden: wat denkt u zelf bij satan? Al doende hoeft u zich niet te verantwoorden, maar degenen die dit initiatief nemen. Ook als u niets met Bijbel, kerk en geloof zou hebben, zijn dergelijke vragen terecht. Het lijkt me buitengewoon lastig om een antwoord te geven dat ter zake is, maar dat is niet uw, maar hun probleem. Ik ben heel benieuwd wat men zal zeggen. Als het antwoord weinig of niets om het lijf heeft, nergens op slaat, maken de leidinggevenden van de sportschool bepaald geen goede beurt. Anders gezegd: buitengewoon stom om dingen te doen waarvan je de achtergrond en de draagwijdte niet beseft. Als er een open, eerlijk gesprek op gang komt, is het aan u de beurt om uw mening te geven.

Hartelijke groet,
Ds. G. W. Marchal

dr. G. W. Marchal

  • Geboortedatum:
  • Kerkelijke gezindte:
    PKN (Hervormd)
  • Woon/standplaats:
    Welsum (33%)
  • Status:
    Inactief

Tags in dit artikel:

gewetenmuzieksport(en)
5 reacties
43843
De fitnesstrainers zijn hele leuke sportieve gasten! Wat nu?
Precies. Gewoon bespreekbaar maken. Er voor uit komen. En als er niks verandert stoppen er mee, dat is tenslotte onverantwoord sporten! Goed gezien. Het is dus helemaal niet zo moeilijk
mortlach
Of gewoon een iPod/walkman mee met je eigen muziek erop. Nergens meer last van. :-)
drernie
Over welke muziek hebben we het eigenlijk?
Dorah
Ik ben het eens met Lanor. Voor mij betekende het dat ik ben gestopt met sporten in een fitnesscentrum. Muziek heeft op mij een ongekende uitwerking. Dat is vaak positief (wanneer ik zelf kies voor muziek) maar ook vaak negatief. Het zou gaaf zijn als je er tegen kunt en mag getuigen maar als je merkt dat je er diep in je hart toch moeite mee hebt, kies dan de veilige weg...
waldboy
Alles in de wereld om ons heen is van de Satan
Iedereen die niet gelooft, behoort de Satan toe. Zo zijn ook al de werken van de mens van de Stan.
Daarbij gaat het er niet om of het goede of slechte werkebn zijn. Het mensen hart is boos en zondig.
Ik ga ervan uit dat het een "neutrale" sportschool is.
Hoe super de sportbegeleiders ook zijn en hoe sportief de fitnesstrainers ook zijn, als ze niet bekeerd zijn, behoren ze de Satan toe.
Als je hart Jezus toebehoort, hoor je wel de muziek met je oren, maar zal het je hart niet treffen.
Hij is machtiger en groter dan de Satan!