Gespreksgroepen

G. Hoogakker / 1 reactie

Vraag

Mijn vader heeft autisme. Ik heb het daar soms best wel moeilijk mee. Zijn er misschien gespreksgroepen?

Antwoord

Beste vragensteller,

Ik kan me voorstellen dat het niet makkelijk is om een vader met autisme te hebben. Dan is het fijn als je ervaringen kan delen! Je vertelt niet in welke regio je woont dus is het moeilijk om heel concreet tips te geven. Er zijn verschillende gespreksgroepen voor familieleden van mensen met autisme, al zijn deze over het algemeen op ouders, broers/zussen of partners gericht. Om te weten te komen of er een geschikte gespreksgroep bij je in de buurt zit kun je het beste contact opnemen met de Nederlandse vereniging voor Autisme (0900-2884763, www.autisme.nl). Zij kunnen je doorverwijzen naar de juiste instantie.

Zelf zou je al op de volgende sites kunnen kijken voor het hulpaanbod in jouw regio:

Succes!

Met vriendelijke groet,
Germa Hoogakker

Tags in dit artikel:

autisme
1 reactie
henken
Sterkte ermee!
Het boek: geef me de 5! is misschien ook wel wat. Geschreven door Colette de Bruin. In bibliotheken kan je het lenen. Meer op kinderen geschreven maar er wordt ook heel duidelijk en 'simpel' geschreven hoe mensen met autisme en aanverwante stornissen denken. Hoe je daar mee om kan gaan. Ik ben het nu aan het lezen ivm met mijn volwassen gehandicapte zus.