Trouwen in Ger. Gem.

drs. I. A. Kole / 25 reacties

Vraag

Mag je in de Ger. Gem. trouwen met korte mouwen en in hoeverre moet het hoofd bedekt zijn?

Antwoord

Zoals je zondags en mogelijk door de week naar de kerk gaat, moet je ook gekleed zijn als je trouwt. Als man denk ik, dat korte mouwen ook op je trouwdag niet stijlvol zijn en dat je zorgt dat de dominee niet bloost als hij je aankijkt en het ja-woord aan beiden vraagt voor God en de gemeente. En je hoofd moet bedekt zijn, dat zal in de meeste gevallen met een sluier zijn.

Altijd zorgen dat niemand zich ergert als je op de werkplaats van de Heilige Geest samenkomt. Dat niets de voortgang van het Woord in de weg staat.

Een gezegende trouwdag toegewenst,
Drs. I. A. Kole

Lees meer artikelen over:

bruidsjurktrouwdienst
25 reacties
Autumn
@SecorDabar, ik ben het met je eens. En draait allereerst om God en om Zijn zegen. En die hebben we ook gekregen ook al stond ik in een spierwitte jurk met spaghettibandjes en een open rug in de kerk.
SecorDabar
Als jij dat zo vindt.... tja.
Ben dan wel benieuwd wanneer het voor jouw niet door de beugel kan gaan....
SecorDabar
Tja, wat zal ik er op zeggen.....
Ben wel benieuwd wat jouw mening is wat voor jou niet door de beugel kan aangaande de trouwjurk.
dijna61
@Bert, ik ben het helemaal met je eens. Het is ook een woord wat bijna niemand meer gebruikt denk ik. Volgens mij stond het ooit ergens in de oude formulieren van de kerk.
Als je het jongeren (mijn kinderen) zou vragen denk ik ook dat ze de betekenis zo één, twee drie niet weten. En als ik in de krant lees dat veel jongeren de NBV ook al niet begrijpen... dan is er zeker wat mis in het onderwijs. Dan bedoel ik niet alleen het taalonderwijs...
Autumn
@SecorDabar: Een heel diep decolleté bijvoorbeeld waar de borsten er bijna uit floepen. Dat heb ik dan weer mijn bedenkingen bij. Ik vind dat je je als christen heus niet helemaal hoeft te bedekken of altijd lange mouwen moet dragen als vrouw. Een jurk met smalle bandjes kan er ook heel stijlvol en netjes uitzien. No problem.