Vriend helemaal niet missen

C. M. Chr. Rots - de Weger / Geen reacties

Vraag

Ik voel me vreselijk nu. Ik heb drie maanden verkering. Voor m'n verkering twijfelde ik of ik verkering wilde met hem. Toen ik verkering kreeg waren die twijfels allemaal weg en leefde ik, zoals ze het zeggen, op een roze wolk. Na een poosje is dat langzamerhand overgegaan. Daar was geen reden voor, maar nu heb ik gewoon geen gevoelens meer voor hem! Er zijn echt wel momenten waarop ik denk: je bent lief... maar daar kan ik mijn hele leven toch niet op bouwen? Nu ik hem een week en weekend niet heb gezien en weinig contact heb, kom ik erachter dat ik hem helemaal niet mis! Maar van zijn kant: hij houd superveel van me en is nog steeds gek op me. Als ik het nu uitmaak, maak ik hem helemaal kapot! Ik heb vaker getwijfeld. We hebben al dagen zonder contact geprobeerd, maar telkens kwam het weer goed. Het is fijn om bij hem te zijn, maar ik heb het gevoel dat hij de ware gewoon niet is. Maar uitmaken is zo'n moeilijke stap. Hoe moet ik dat aanpakken? Wat moet ik doen? Een radeloos meisje.

Antwoord

Radeloos meisje,

Wat dacht je ervan om hem gewoon de waarheid te vertellen? Moet je de eerste zin van je brief eens lezen: dat kan toch nooit tot een gelukkig leven leiden? Je denkt, dat -als je de verkering uitmaakt- je hem "helemaal kapot maakt." Hoe gelukkig denk je dat je hem zult maken door deze relatie voort te zetten? Nog afgezien van hoe je jezelf hierbij voelt (nogmaals: zie je eigen woorden!). Waarschijnlijk zal hij teleurgesteld zijn en verdriet hebben, maar dat mag toch ook?

Wees eerlijk en open in relaties. Kun je het niet zeggen, schrijf het dan op. Stuur hem een brief. Of laat je vraag en dit antwoord aan hem lezen.

Sterkte gewenst,
Marijke Rots

Lees meer artikelen over:

uitmakenverkering