Biergistvitamines

dr. Nomen Nescio / 3 reacties

Vraag

Wordt men dikker van biergistvitamines B1 en B2?

Antwoord

Beste vragensteller,

Over de relatie tussen vitamine B1 en B2 en gewichtstoename heb ik geen informatie in de literatuur kunnen vinden. Maar waarom gebruikt u deze preparaten eigenlijk? In een evenwichtige voeding zit namelijk genoeg vitamine B1 en B2. Een tekort aan vitamine B1 komt vooral voor door teveel aan alcohol en tekort aan B2 door een eenzijdig dieet. Kortom, wanneer u een dieet hebt met genoeg vezelrijke producten (bruin brood), groenten, zuivelproducten en vis zie ik de noodzaak niet om dit complex te slikken.

Lees meer artikelen over:

vitamine
3 reacties
sydneylover
Kortom: vooral de bankrekening van de producent van biergistvitamines wordt dikker..
Boda6
soms helpt wel eens een stootje vit. B, kan heu geen kwaad
drernie
Inname van teveel vitamine kan schadelijk zijn.