Tekenbeet

Redactie Refoweb / Geen reacties

Vraag

Ongeveer een maand geleden heb ik een tekenbeet gehad, waar ik de volgende dag achterkwam en de teek is toen verwijderd. Ik heb geen rode kring gehad, al zit er nog wel steeds een klein rood stipje op de plaats waar de teek zat (in mijn knieholte). Nu heb ik de laatste dagen last van spierpijn en hoofdpijn en stijfheid in mijn nek en rug. Ik las dat dit symptonen kunnen zijn van de ziekte van Lyme. Is het verstandig hiermee naar de huisarts te gaan?

Antwoord

Een tekenbeet is niet iets om risico's mee te nemen. Omdat er veel vragen liggen voor onze artsen en een antwoord dus enige tijd op zich kan laten wachten, adviseren we je snel contact op te nemen met je eigen arts en deze vraag aan hem/haar voor te leggen.