Maagband laten zetten

Alie Hoek - van kooten / Geen reacties

Vraag

Is het Bijbels verantwoord om een maagband te laten zetten als blijkt dat dit wel echt nodig is om uit de problemen te komen?

Antwoord

Als iemand erg dik is en al veel pogingen heeft gedaan om af te vallen, dan kan een maagband de oplossing zijn. Overgewicht is erg slecht voor de gezondheid. Overgewicht is echt een ziekte en ziekten mag je behandelen. Dus als een maagband de enige oplossing is om nog af te vallen, dan mag je daar gebruik van maken, maar uiteraard alleen op doktersadvies en onder medische begeleiding.

Alie Hoek-van Kooten

Lees meer artikelen over:

overgewicht