Nat en zwanger

Alie Hoek - van kooten / Geen reacties

Vraag

Als je aan het vrijen bent, elkaar streelt en je wordt opgewonden, dan kan je bijna niet zonder klaarkomen. Als je dan beiden nat wordt, kun je dan zwanger raken?

Antwoord

Als je met elkaar aan het knuffelen bent, dan reageert je lichaam daar natuurlijk op. Als dat niet zou gebeuren, dan zou er echt iets met je lichaam aan de hand zijn. Het is een teken dat alles goed functioneert. En als je merkt dat je nat wordt, dan kun je daar echt niet zwanger van raken.

Tijdens het knuffelen kan er zo, zonder dat er sprake is van gemeenschap, uiteraard ook wel eens een zaadlozing optreden. Wel is het wel eens voorgekomen dat een jongen een zaadlozing kreeg en dat vervolgens dit aan zijn hand kwam. Hij ging daarna het meisje intiem strelen en zo werden er zaadcellen overgebracht in haar schede en dan kan er natuurlijk wel een zwangerschap ontstaan.

Alie Hoek-van Kooten

Tags in dit artikel:

seksualiteit voor het huwelijk